Jaime Malet, mentides i ressentiment contra Catalunya
El president de la Cambra de Comerç dels EUA carrega contra la societat catalana per no fer un debat “seriós” sobre les causes i conseqüències del procés sobiranista
El president de la Cambra de Comerç dels EUA a Espanya, Jaime Malet, català però enemic declarat del procés sobiranista català ha denunciat el "clientelisme" que mantenen les elits empresarials, els empresaris i les associacions d'empresaris catalans i espanyols davant del poder polític, ha assegurat Malet en el programa 'Converses' que s'ha emès aquest dissabte a la ràdio COPE. El president de la Cambra de Comerç dels EUA a Espanya també s'ha mostrat "sorprès i estranyat" per la manca de debat, "seriós i sense pressió política", dins la societat catalana sobre les causes i les conseqüències del procés sobiranista.
Malet contrari als interessos empresarials catalans menteix per negar una Catalunya independentAquest dissabte, l'economista, advocat i president de la Cambra de Comerç dels Estats Units a Espanya des de fa 13 anys, Jaime Malet, ha participat al programa 'Converses' de la cadena COPE. Des del principi, Malet ha reiterat que el procés sobiranista català "fa por" als empresaris i que la "indefinició" no està ben vista dins el món empresarial i del capital, un veritable fal·làcia d’una persona que no dubte en practicar l’autodí contra Catalunya.
Si algú ha explicat les conseqüències de la independència de Catalunya, són els política catalans, malgrat que Malet ho negui
En aquest sentit, l'economista ha assegurat que el que més el preocupa és que "cap polític partidari de la independència" ha explicat com es durà a terme el procés i els "riscos que suposarà" la separació de Catalunya. "Suposo que hi ha molta gent que es pensa que no hi ha risc però molta inversió estrangera a Catalunya està amoïnada i marxaran si hi ha un període d'incertesa", ha subratllat. "La gent parla d'això com si fos fàcil, com si no hi hagués cap conseqüència negativa i, a mi, això em sembla molt greu", ha sentenciat.
Malet és contradiu i confirma que l’administració americana és va negar a condemnar el procés català
Al mateix temps, Malet ha subratllat que, actualment, ni als Estats Units ni durant la visita de Mariano Rajoy al president dels EUA, Barack Obama, es va parlar o es tracta el tema de la independència de Catalunya. "La gent no està preguntant per això, de moment. Si es fa molt de soroll potser si que al final se'n parlarà", ha reconegut.
Malet, un català que menteix i perjudica els interessos econòmics catalans
Tot i això, Malet assegura que hi ha una cosa que realment l'intriga. "Realment em sembla estrany que no hi hagi un debat seriós dins de la societat catalana sobre les causes i les conseqüències del procés sobiranista, un debat sense pressió política", ha valorat. En aquest sentit, Malet ha rebatut alguns dels arguments que s'expliquen des d'algunes forces polítiques per demanar la independència de Catalunya. "Es diu que l'Estat no inverteix en infraestructures i tenim tres aeroports, dos ports i tota mena d'elements però la gent no viatja", ha assenyalat.
Malet carrega contra el president Mas
D'altra banda, Malet també ha reconegut que, a diferència d'anys anteriors, actualment no qualificaria el president de la Generalitat, Artur Mas, com una persona 'business friendly'. "Fa uns anys en un acte a Madrid vaig presentar-lo amb aquest adjectiu i ara amb el procés estic terriblement amoïnat", ha explicat. "No sé si tornaria a presentar-lo com un 'business friendly' però si que li posaria una categoria positiva tal i com faig amb totes les persones que presento", ha afegit.
Reconeix que la marca Barcelona molt millor que la marca Espanya, però nega la marca Catalunya
Finalment, preguntat per la marca Catalunya a l'estranger, Malet ha respost que es tracta "d'una marca que no existeix als Estats Units ni a molts altres llocs d'arreu del món" a diferència de la marca Barcelona. I és que, segons Malet, als Estats Units, la capital de Catalunya és molt més coneguda i es veu com una marca "forta, bona i positiva".
Pel que fa a la marca Espanya, Malet ha reconegut que "no està ben posicionada" ja que s'acostuma a relacionar amb tòpics negatius o elements referents al mal tràngol econòmic que passa el país. Pel que fa a la dicotomia entre les marques Barcelona i Madrid, Malet ha reconegut que avui en dia, la capital de Barcelona està "més ben valorada". "Si una ciutat perd les apostes o les inversions com les Olimpíades o el projecte Vegas Sans, això repercuteix en la seva imatge", ha comentat. No obstant això, Malet no descarta que en els pròxims anys pugui variar totalment aquesta situació.