La caverna i l'IBEX escullen candidat: Albert Rivera
El líder de Ciutadans veu intensificada la seva presència als mitjans espanyols per posar pressió al PP
L’idil·li d’Espanya amb Albert Rivera no és casualitat. L’augment fulgurant de Ciutadans tant a nivell català com estatal respon a una estratègia del poder mediàtic espanyol per posar pressió al Partit Popular que se’ls pot escapar de les mans. L’efecte dominó en els suports a C’s durant els últims mesos no és fruit del boca orella entre la gent, com volen vendre, sinó de la voluntat de molts peixos grossos de la comunicació i del poder econòmic espanyol present a l'IBEX-35 de promocionar-lo.
Tertúlies, debats i entrevistes en els programes i diaris més populistes han estat la tònica dels últims anys, i ara que bufen vents a favor per Rivera la seva presència als mèdia és encara més intensa. El diari ABC obria ahir amb el líder de Ciutadans amb una fotografia a tota portada, mentre el programa dels migdies de La Sexta, Al Rojo Vivo, li feia una entrevista amb to de massatge també ahir. Aquesta setmana el personatge del moment també apareixia a 13tv i un dels seus eurodiputats a Brussel·les, Juan Carlos Girauta, ho feia en una entrevista al programa de Josep Cuní, a 8tv.
Pedro J Ramírez i Jiménez Losantos, aliats d'Albert Rivera
Entre els promotors de Rivera als mitjans hi ha Pedro J. Ramírez, que intenta tenir enllestit el seu nou diari, El Español, abans de les eleccions catalanes per donar-li un cop de mà. L’exdirector d’El Mundo deia en una tertúlia al programa de Federico Jiménez Losantos fa uns dies: “Ciutadans ha estat un vot refugi davant la deriva nacionalista del PSC”. També el conductor d’aquest espai d’esRadio va mostrar les seves simpaties i va revelar per què la caverna es dedica a promocionar Rivera: “El PP sempre vol governar sempre amb majoria absoluta, però amb un Ciutadans fort, amb un 5% o 10%, obliga al PP a complir el programa, que comença amb la independència del poder judicial”. A nou mesos de les eleccions al Congrés, però, els suports a Rivera es poden disparar i l’estratègia que va deixar al descobert Losantos podria anar-se’n en orris.
UPyD està tocat de mort
Mentrestant, el Partit Popular intenta tallar la progressió de la formació i, després que el diputat Carlos Floriano volgués remarcar fa uns dies la catalanitat de Ciutadans per desacreditar-los, ahir també ho va fer la presidenta de Castella-la Manxa, María Dolores de Cospedal, que va dir que “si no es presenten a totes les comunitats és perquè estan acomplexats” pel fet de ser catalans. L’ascens del jove partit ha tocat de mort UPyD, i Albert Rivera s’hi va recrear ahir a l’entrevista a La Sexta: “És un partit ja caducat”. Demà comença el primer test del mediàtic polític, amb l’arrencada de la campanya electoral dels comicis a Andalusia.
El poder econòmic espanyol en sintonia amb el programa econòmic de Ciudadanos
El fitxatge Luis Garicano, catedràtic d'Economia i Estratègia a la London School of Economics, i de Manuel Conthe, que va ser president de la CNMV i va passar pel Banc Mundial per desenvolupar el programa econòmic de Ciudadanos, no és casual. Amb aquesta aposta de programa econòmic de caire liberal a la carta que defensa l’economia de mercat i la llibertat d’oportunitats amb mesures que no treuen la son al poder econòmic espanyol, Ciudadanos es garanteix el suport de l'empresariat de l'IBEX.
Notícies relacionades
- Ciudadanos ja té diari: l'"Español" 25.02.2015.