Turisme busca 'fans' de Catalunya entre el públic espanyol i català
Custo Dalmau, Gemma Mengual, Bojan Krkic, Josep Carreras i Ferran Adrià promocionen el país
La Generalitat ha presentat aquest divendres la nova campanya de turisme, que té com a principal objectiu incidir en el públic espanyol i català. Amb el lema és 'Sóc fan de Catalunya', evolució de l'eslògan de l'anterior campanya 'Fes-te fan de Catalunya', la promoció compta amb cares conegudes com el xef Ferran Adrià, el dissenyador Custo Dalmau, la nedadora de natació sincronitzada Gemma Mengual, el futbolista Bojan Krkic i el tenor Josep Carreras. La varietat dels 'admirables' escenaris presents en els espots publicitaris van des d'històrics com l'amfiteatre romà de Tarragona, fins a emplaçaments més nous com l'aeroport Lleida-Alguaire, oferint una imatge de 'qualitat' i 'identitat pròpia'.
Comparteix
TweetEtiquetes
A banda de Catalunya, les altres àrees d'interès per on es vol 'captar' visitants són Madrid, Aragó, País Basc i el País Valencià. Segons dades de l'Observatori de Turisme de Catalunya, al 2009 es van registrar 991.000 turistes que eren del País Valencià; 898.000 procedents de Madrid, 778.000 que eren d'Andalusia i 740.000 de l'Aragó. Precisament, els aragonesos són els que més dies van quedar-se de mitjana a Catalunya, amb 7,4, mentre que els valencians van ser els que van estar-s'hi menys, amb 3,9 dies d'estada de mitjana.
La presentació de la campanya ha coincidit amb una reunió de treball que s'ha celebrat aquest divendres a la tarda al Palau de la Generalitat, on el president Montilla i el conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet han parlat i canviat impressions amb representants del sector turístic i hoteler. A banda de Vilalta, la roda de premsa ha estat conduïda per el secretari general adjunt de Presidència, Jordi Menéndez, i del director de l'Agència Catalana de Turisme (ACT), Ignasi de Delàs.