directe ! a La República. N. 4114. Dijous, 16 d'agost de 2018 21:37 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

Castella la Manxa vol convertir el Corredor del Mediterrani en el Corredor de la Meseta

Aposten pel Ramal Nord que uneix Madrid i Lió i passa per Guadalajara

Comentaris 18  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 5 vots )
carregant Carregant

El Corredor del Mediterrani ha estat, des de ja fa dècades, un reclam del conjunt de l'empresariat que es troba concentrat des de Figueres fins a Alacant. És imprescindible que l'ús ferroviari de punta a punta dels Països Catalans augmenti per dinamitzar i fer més pròspera i competitiva la nostra economia. De fet, ara mateix, el tant per cent d'ús d'aquest sistema de transport és del 2% comparat amb el de motor per carretera. La clara manca de voluntat del govern espanyol per invertir-hi s'hi ha de sumar, ara, la desfiguració del Corredor del Mediterrani amb l'aposta del Ramal Nord que uneix Madrid i Lió i que ara reclama Castella la Manxa.
David Merino Rueda, castella la manxa
David Merino Rueda
© ACN

Comparteix
   


Etiquetes
ACN Madrid .- El director general de Carreteres i Transport de la conselleria de Foment de la Junta de Castella la Manxa, David Merino Rueda, ha assegurat aquest dijous que la comunitat "aposta decididament" pel ramal nord del Corredor del Mediterrani perquè pot suposar l'"impuls definitiu" del territori a nivell logístic i de distribució. Segons Merino, aquest corredor ferroviari ajudarà al desenvolupament d'una de les principals plataformes logístiques del centre de la península, el corredor de l'Henares. També considera que és la millor opció per connectar la comunitat manxega amb els mercats europeus i internacionals, per fer créixer infraestructures com el port sec d'Azuqueca i per crear-ne de noves com la terminal de Yunquera d'Henares.

El ramal nord del Corredor del Mediterrani és el que uneix Madrid i Lió i que preveu el pas per Guadalajara, Saragossa, Lleida, Tarragona, Barcelona, Girona i Lió. Aquest eix representa el 28% de la longitud total del corredor, el 39% de la població i el 51% del PIB.

Merino ha destacat la posició geo-estratègica de Castella la Manxa perquè es troba ubicada molt a prop del principal centre de producció de l'Estat, Madrid, i en un punt mig respecte als territoris més consumidors de l'Estat com són Catalunya, València i Andalusia. "El govern de Castella la Manxa aposta decididament per aquest corredor perquè és el que discorre per la nostra comunitat", ha subratllat.
 




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#18
Uc fletxa Barcelona
18 de desembre de 2015, 22.32 h

#10 Molt bo !!!!
" interessos espanyols de sempre...Ho traureu de les pensions que cobren els jubilats? "
Resposta espanyola : SI


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#17
18 de desembre de 2015, 18.56 h

#15
#14
#13
#12

Pensem que tota aquesta tonterìe, es influencia directa del Aznar (igual que el Ronaldo, el màs guapo, inteligente y más rico)

POBRETS, !! QUANTS COMPLEXOS I CARÈNCIES TENEN !!


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#16
Raül fletxa Sant Llorenç de la Muga
18 de desembre de 2015, 18.52 h


Que a Madrid no volen ni a sentir a parlar d'Eix Mediterrani ho sabem des la primera línia d'AVE que es va construir. Però són rematadament burros. Varen dissenyar les línies d'alta velocitat responent només al desplaçament al lloc de vacances del polític de torn, sense cap criteri mínimament econòmic.

Mai, ni en temps de Felipe Gonzalez, José Maria Aznar, Zapatero ni ara no s'ha usat l'AVE per a ajudar l'economia espanyola si no era afavorir els grans constructors que es reuneix... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#15
Jaume fletxa Barcelona
18 de desembre de 2015, 13.54 h

MERINO, UN ALTRA RUC QUE NO SAP GEOGRAFIA

Aquest funcionari manxego no sap geografía. El que s'ha de conectar són el ports (per on entren les mercaderíes) entre si amb el Corredor Mediterrani i després fer línies de mercaderies des de Madrid al Corredor i des de el Corredor a Madrid. I punt. Un d'ells pasarà pel coi de Castilla-La Mancha on hi ha 4 gats.

Perque no van al col.legi aquests paios del PP i del PSOE o van a curset de desintoxicació de cinisme? Perque cínics un troç.


Valora aquest comentari:   votar positiu 17   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#14
18 de desembre de 2015, 10.13 h

A MÉS D'IMPERIALISTES, RUCS FINS LA MEDUL·LA VOLEN FER OBRES, DEFICITÀRIES, LA IRRACIONALITAT SE'LS MENJA DES DE FELIP II


Valora aquest comentari:   votar positiu 14   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#13
18 de desembre de 2015, 08.01 h

Ja, ja, ja...

Un corredor? El que volen és una autopissta i sense peatges! Encara que no hi passi ningú.
Un altre aeroport sense vols?


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
Vicenç Ramoneda i Ullar fletxa Sentmenat - República de Catalunya
18 de desembre de 2015, 07.25 h

Estrenen l'AVE Madrid-Zamora i només hi pugen 30 persones!

El 1830 quan catalunya va construir víes de tren per unir fábriques, la reina Isabel II no va voler ser menys i va fer construir víes de trens per unir els seus palaus i, a les hores, espanya va tornar a fer fallida. La banca europea de llavors la va obligar a adoptar la moneda catalana, la pesseta. Quant de temps portem salvant espanya?


Valora aquest comentari:   votar positiu 10   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
APAÑAMELAPELA fletxa República Catalana II*II
18 de desembre de 2015, 00.06 h

#1


MOLT BO NANO, CANYA AL MONO ESPANYATA



.


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
Andreu fletxa Barcelona
17 de desembre de 2015, 22.42 h

interessos espanyols de sempre...Ho traureu de les pensions que cobren els jubilats?