Castella la Manxa vol convertir el Corredor del Mediterrani en el Corredor de la Meseta
Aposten pel Ramal Nord que uneix Madrid i Lió i passa per Guadalajara
El Corredor del Mediterrani ha estat, des de ja fa dècades, un reclam del conjunt de l'empresariat que es troba concentrat des de Figueres fins a Alacant. És imprescindible que l'ús ferroviari de punta a punta dels Països Catalans augmenti per dinamitzar i fer més pròspera i competitiva la nostra economia. De fet, ara mateix, el tant per cent d'ús d'aquest sistema de transport és del 2% comparat amb el de motor per carretera. La clara manca de voluntat del govern espanyol per invertir-hi s'hi ha de sumar, ara, la desfiguració del Corredor del Mediterrani amb l'aposta del Ramal Nord que uneix Madrid i Lió i que ara reclama Castella la Manxa.
ACN Madrid .- El director general de Carreteres i Transport de la conselleria de Foment de la Junta de Castella la Manxa, David Merino Rueda, ha assegurat aquest dijous que la comunitat "aposta decididament" pel ramal nord del Corredor del Mediterrani perquè pot suposar l'"impuls definitiu" del territori a nivell logístic i de distribució. Segons Merino, aquest corredor ferroviari ajudarà al desenvolupament d'una de les principals plataformes logístiques del centre de la península, el corredor de l'Henares. També considera que és la millor opció per connectar la comunitat manxega amb els mercats europeus i internacionals, per fer créixer infraestructures com el port sec d'Azuqueca i per crear-ne de noves com la terminal de Yunquera d'Henares.El ramal nord del Corredor del Mediterrani és el que uneix Madrid i Lió i que preveu el pas per Guadalajara, Saragossa, Lleida, Tarragona, Barcelona, Girona i Lió. Aquest eix representa el 28% de la longitud total del corredor, el 39% de la població i el 51% del PIB.