Alguns lectors del directe!cat ens han fet constar, enfadats, que el metro de Barcelona anava una mica més lent del normal. Això es tradueix en algunes esperes més llargues a les estacions i, fins i tot, alguns combois van més lents. directe!cat s'ha posat en contacte amb TMB i amb els sindicats dels treballadors (que ja han programat noves vagues) per treure'n l'entrellat de tot plegat.
Existeix un tipus de vaga que s'anomena 'vaga en zel'. Aquesta és una arma dels treballadors que consisteix a reduir el quilometratge fet durant un dia i, per tant, reduir la quantitat de trens que elaboren un trajecte. El còmput d'ambdues dades (els quilòmetres recorreguts i la quantitat de viatges) serveix per elaborar una part del total del finançament que rep TMB de la Generalitat. Per tant, una vaga de zel el que estaria generant, doncs, és la pèrdua d'ingressos de l'empresa.
El portaveu del comitè de vaga ho nega
Òscar Sánchez, en declaracions a directe!cat, ha negat que s'estigui produint una vaga de zel. De totes maneres, no ha negat que el servei hagi patit petits retards. Segons Sánchez, hi ha dos motius pels quals s'està produint el fet denunciat, més lentitud i menys metros: "hi ha hagut en els últims mesos per part de TMB modificacions en els protocols de manteniment i, a més, hi ha hagut sancions a treballadors per a no complir el temps d'espera a les estacions". Sánchez es refereix que quan un conductor està parat a l'estació i té un semàfor vermell, li indica que no pot iniciar la marxa. Quan el semàfor es posa verd pot posar el tren en marxa. Hi ha un cronòmetre, però, que li diu quina espera afegida hauria d'esperar". "Si per alguna raó s'havia d'intensificar la marxa, els conductors iniciaven la marxa amb el verd. Ara, amb les sancions, tots ens esperem de manera estricta fins que el comptador arriba al 0".
TMB reconeix el finançament per quilometratge
En declaracions a directe!cat, TMB ha reconegut que l'empresa té una part dels pressupostos que rep en funció dels quilometratges efectuats i el nombre de trens que surten al dia. Per tant, una vaga en zel, l'estaria afectant negativament. D'altra banda, no ha volgut confirmar si s'està produint aquest tipus de vaga perquè, si així fos, "seria il·legal, ja que formalment no s'ha convocat res de manera formal".
L'usuari: cornut i pagar el beure
Finalment, sigui una vaga encoberta o una reacció dels treballadors per no ser sancionats per TMB, està clar que, una vegada més, qui paga els plats trencats és l'usuari, el ciutadà que usa el transport públic per desplaçar-se diàriament. Finalment, sigui una vaga encoberta o una reacció dels treballadors per no ser sancionats per TMB, està clar que, una vegada més, qui paga els plats trencats és l'usuari, el ciutadà que usa el transport públic per desplaçar-se diàriament. A més, s'aproximen dues vagues més que colpejaran de ple a Barcelona: la prevista per al Barça Madrid d'aquest abril i la convocada coincidint amb la fira Alimentària, que va portar 140.000 persones a Barcelona, 40.000 més que el MWC i d'un perfil no tant de cotxe oficial sinó d'ús del transport públic.
Quan defensem el dret de fer vaga, sempre pensem amb unas situacions de intransigència per part de uns empresaris o sectors econòmics, en asseures a negociar unes millores econòmiques o laborals per els treballadors, ja que es la única força que tenen. Però en aquest cas (metro i autobús) no hi han empresaris a qui puguin perjudicar. Som tots nosaltres els empresaris, i els perjudicats som tots els usuaris que la majoria som gent treballadora. Per tant abans de convocarla, és te que ha... Llegir més
#13 Gràcies per les teves racomanacions, Emili, però, TAL COM JA HE EXPLICAT, els problemes de connectivitat els tinc NOMÉS I EXCLUSIVAMENT amb Directe!cat, no pas amb cap altra web.
Ni tinc massa coses a l'escriptori, ni guardo correu inútil, ni fa massa temps que no he desfragmentat el disc, ni res de tot això. A més, cada pocs dies faig una passada de Malwarebytes antimalware, i solo eliminar algun "programari maliciós" que "ALGÚ" ha tingut la gentilesa d'enviar-me.
Jo diria que va malament des de principi d'any. Les parades són més llargues, el senyal acústic abans de tancar portes també és més llarg, i també ho és el temps entre el senyal acústic i el moment de tancar les portes i per acabar també passen uns segons de més entre que les portes es tanquen i el tren arranca. Total que una parada pot durar 45 / 50 segons.
Direu que no és molt, però faig 20 parades amb la línia verda i l'allargament de les parades vint vegades fa el viatge ent... Llegir més
"demoledora plantofada" DEL "pruses" SOBRE LA ECONOMIA ESPAÑOLA
España coloca 5.570 millones en letras y cobra aún más a los inversores
El Tesoro Público ha colocado este martes 5.571 millones de euros en letras a seis y doce meses, ligeramente por encima del máximo previsto, y ha ahondado en los tipos de interés negativos ofrecidos en las últimas subastas de deuda a corto plazo. En concreto, ha colocado 875 millones en letras a seis meses de los 2.293 millones solicitados (un ratio ... Llegir més
Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ...
Llegir-ne més
Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà
digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que
el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.