Tardà la clava: l'intent d'abaratir la campanya del 26-J era pura hipocresia
El diputat d'Esquerra va vaticinar ahir que l’acord dels partits per abaratir la campanya del 26-J no prosperaria
Els partits espanyols es van omplir la boca, tot just es van confirmar les eleccions per al pròxim 26 de juny, que el principal objectiu abans de començar la campanya consistia a arribar a un acord entre PP, PSOE, Podemos i Ciudadanos per abaratir els elevats costos que representen els 15 dies de campanya electoral. Tardà la va clavar advertint que tot plegat era pura hipocresia i que no es posarien d'acord ni per fer un mailing conjunt.
Joan Tardà, diputat d'Esquerra al Congrés, va explicar ahir al programa Més 324, que la negociació dels partits espanyols per tal d'aconseguir un acord per abaratir els costos de la campanya seria un fracàs. Va titllar els partits espanyols d'actuar amb "hipocresia" perquè "són els mateixos que admeten que no es retornaran els 40.000 milions d'euros injectats al sistema bancari per part de l'Estat i ara volen fer veure que hi ha voluntat d'abaratir la campanya". Cal tenir present que la repetició de la convocatòria electoral suposa un cost de 150 milions d'euros.En aquest sentit, el portaveu d'ERC al Congrés, ha criticat també la manca de voluntat de les grans formacions d'assolir un acord en aquesta direcció, especialment pel que fa al mailing j aqu eno els interessa. També va considerar que la proposta d'algun spartits d'escurçar la campanya era perquè "per alguns partits és fàcil dir que seran austers quan tenen garantir que sortiran a les televisions privades espanyoles matí, tarda i nit".
La incapacitat espanyola per arribar a pactes es repeteix
La segona reunió dels partits per buscar acords que permetin abaratir el cost de la campanya del 26-J ha acabat aquest dimecres sense cap mena d'acord. El secretari d'Organització d'UPN, la formació que ha impulsat la trobada per intentar un estalvi, ha qualificat el resultat de "fracàs en tota regla". "Cal reconèixer que no ha servit de res", ha assegurat Jorge Esparza, després de constatar que les formacions no han estat capaces ni tan sols d'arribar a un acord per fer un enviament conjunt de paperetes –i no cadascú per la seva banda- fet que estalviaria a les arques de l'Estat prop de 30 milions d'euros. No hi ha hagut tampoc acord en la reducció de la publicitat estàtica ni en reduir el límit de despesa. L'únic acord assolit durant la primera reunió va ser un compromís dels partits per reduir la propaganda electoral exterior (banderoles i cartells).