Una vegada més, l'empresa espanyola ferroviària Renfe posa de manifest la doble vara de mesurar que té quan ha d'invertir a Catalunya i a Madrid. Com si es tractés d'un insult, Renfe es vantava d'haver renovat l'interior de 18 trens de Regionals mentre pocs dies abans saltava la notícia als mitjans que Talgo prepara un macro contracte amb Renfe per a comprar nous trens per l'AVE.
Maquillatge 'low cost' a Catalunya, 22,5 milions d'euros
La companyia Renfe ha finalitzat la renovació de l'interior de 18 trens de Regionals de la sèrie 447, que comptaran amb més pantalles informatives amb les parades de les línies i connexions amb altres transports i més espai per a les bicicletes, entre d'altres. En un comunicat, Renfe explica que s'ha millorat la comoditat i l'ergonomia dels seients i l'espai dels clients durant el viatge i a cada comboi se li ha canviat la il·luminació, els polsadors i la climatització. Cada tren disposarà d'un total de 581 places per a viatgers, de les quals 179 són seients. Els nous trens també disposen d'un nou cotxe situat al mig amb una porta més baixa per facilitar l'accés a persones amb mobilitat reduïda, que també tindran un espai reservat.
Els treballs es van iniciar fa un any i han comptat amb un pressupost de 22,5 milions d'euros.
Un macro contracte de Talgo amb Renfe per a nous trens, 2.600 milions d'euros
L'empresa constructora de combois Talgo ha desenvolupat un nou tipus de tren destinat al transport de viatgers de xarxes de metro, tramvies i rodalies, un vehicle amb el qual el fabricant ferroviari entrarà en aquest segment del mercat i ampliarà així el seu negoci, fins ara centrat en vehicles AVE i Llarga Distància. Justament, Renfe, ben aviat tancarà un macro contracte de trens AVE de Renfe, estimat en 2.600 milions d'euros i que l'operadora preveu adjudicar el pròxim mes d'octubre.
Arribar tard més còmode
Amb el 'tuneig' dels rens de Rodalies, fer-los més atractius i còmodes (en teoria) no s'arregla el veritable problema de la xarxa ferroviària de Renfe al Principat, que són els constants i repetitius retards. Amb aquest maquillatge (no pas barat) es pretén fer contents als usuaris i es podria resumir l'acció amb una frase feta molt castellana: "pan para hoy, hambre para mañana".
#9 Més preocupant és confundir un contracte per la compra de material AVE amb un contracte per a la compra de material Rodalies Madrid. Es diu desinformació. Senzillament. Hi ha molt a dir sobre el tema ferroviario, pero aquest article és un pamflet que no resisteix al fact checking.
#2 Hay que ver que pena que me das, chavalín, cuando veo que sigues alucinando NAZIS y no te es posible superar la macabra experiencia de tu niñez en el lóbrego y siniestro burdel donde tu madre se prostituía a cambio de unas perras gordas.
En tu mente infantil quedó grabada la imagen de tu mamá debajo de muchos hombres que la zarandeaban moviéndose frenéticamente. Y sobre todo, aquella olor acre de esperma y menstruo, de sábanas sucias y de vómitos de borracho.
En uns anys, s´hauran de revendre aquests Talgos nous, per a fer front només al subsidi de l´atur o el PYRMI andalús....., perquè Catalunya ja serà independent, i EscaÑa ja haurà perdut la gran mamella que som nosaltres !
Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ...
Llegir-ne més
Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà
digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que
el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.