directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 24 d'octubre de 2026 05:25 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Gironès doble fletxa Diumenge, 2 d'agost de 2015 17:17 h

Un projecte sobre les "contradiccions" en el paisatge natural català guanya el segon Festival de Mapping de Girona

El director del certamen considera que el festival es posiciona com a "referent internacional de creació contemporània"

Girona (ACN).- L'artista i dissenyador serbi Filip Roca s'ha endut el primer premi professional del Festival Internacional de Mapping de Girona (FIMG) pel projecte 'Nihil Unus'. La peça, que s'ha pogut veure del 31 de juliol al 2 d'agost a la façana de la Casa Pastors, explora "les contradiccions i diferències en el paisatge natural del territori català" i les oposa als aspectes "que ha deixat l'empremta humana". Per la seva banda el director del FIMG destaca les xifres positives d'aquesta segona edició que es tanca avui. Richard Hebert assegura que "s'ha posicionat com el referent internacional de creació contemporània" i ha situat la ciutat de Girona "en el punt de mira de la projecció de vídeo-mapping".

'Nihil Unus', dirigit per Roca i animat per Dusan Knezvic i Relja Cupic ha estat reconegut amb el primer premi -dotat amb 12.000 euros-, en la categoria professional del festival. D'altra banda, s'ha concedit el segon premi a 'Synethesis', peça del francès Max Coisne. El jurat estava format per experts en mapping com el director artístic del Festival de la Llum d'Amsterdam, Rogier van der Haide, o l'artista hongarès Laszlo Bordos, pioner i referent en aquesta disciplina.<br /><br />A banda de la secció oficial, també hi ha dues categories no professionals, la educativa i l'amateur, amb una secció dedicada al 'micromapping' i amb dos premis més del públic, que han pogut votar mentre durava el certamen amb una aplicació del mòbil dissenyada per a l'ocasió. Els estudiants de primer d'ESO de l'Institut gironí Vicens Vives han estat els vencedors de la categoria educativa, enduent-se 1.000 euros en material escolar. També ha destacat l'obra d'una altra escola gironina, la Domeny, que ha rebut el guardó del públic.<br /><br /><br />



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.