directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 24 d'octubre de 2026 08:33 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 10 d'agost de 2015 08:05 h

Puig contactarà amb la matriu internacional de Valeo per veure els llocs de treball que es poden salvar a Catalunya

El conseller d'Empresa i Ocupació assegura que no és ''optimista'' però afirma que es farà tot el possible per corregir la decisió de la companyia

Barcelona (ACN).- ''Difícilment es podrà aconseguir que Valeo reconsideri la seva posició, però, tot i això s'intentarà fins al final'' assegura Felip Puig, conseller d'Empresa i Ocupació. En una entrevista a l'ACN, Puig recorda que les raons de l'empresa es poden ''entendre però no compartir'' i per això s'ha obert un procés de diàleg no només amb la direcció de Valeo Espanya sinó també amb els directius de la matriu internacional ''per veure quan llocs de treball es poden mantenir a Catalunya''. El titular de la cartera d'Empresa afegeix que ''no sóc optimista, sóc realista'' perquè ''difícilment'' es pot fer canviar una decisió estratègica d'una multinacional que afecta a la producció internacional.


Puig explica que es tracta de decisions de matrius internacionals que afecten als processos de producció internacionals i que són difícils de corregir un cop s'han pres les decisions. El conseller recorda que amb la reforma laboral, que ''ha ajudat a flexibilitzar'' les empreses i salvar llocs de treball, s'ha perdut, però, la possibilitat d'intervenció de l'autoritat laboral que tenia el seu Departament.

El conseller reitera que amb les reunions que han mantingut amb la direcció de Valeo Espanya, el Govern els ha dit que podien ''entendre les seves raons'' però que en cap cas les ''compartien'' i per això aprofitaran l'acord d'ajornament fins el mes de setembre per contactar amb la direcció internacional de Valeo ''per veure quan llocs de treball es poden salvar'' a la planta de Martorellas.

El titular del Departament d'Empresa ha manifestat als sindicats i a la direcció de Valeo que el Govern pot fer de mediador en el conflicte, si les parts ho demanen de comú acord, ''però això suposaria que ja s'estaria en la fase de resolució de l'expedient de regulació'', ha reblat.
]]>



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.