directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 24 d'octubre de 2026 06:40 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Baix Ebre doble fletxa Dilluns, 10 d'agost de 2015 08:18 h

Els aqüicultors del Delta compraran tota la cria de musclo a altres països per garantir la campanya de l'any que ve

La calor ha matat tots els exemplars petits de mol·lusc dels Alfacs i els últims milers de quilos que encara s'havien de comercialitzar

Sant Carles de la Ràpita (ACN).- La forta calor d'aquest estiu i, en conseqüència, l'elevada temperatura de l'aigua, que ha arribat a superar els 29 graus, han acabat passant factura als aqüicultors de la Badia dels Alfacs, a Sant Carles de la Ràpita (Montsià). Tota la cria de musclo preparada per a la campanya de l'estiu vinent ha mort, com també els últims musclos que quedaven als vivers per comercialitzar a la badia, més de 150.000 quilos. Els aqüicultors hauran de comprar noves cries a Itàlia, Grècia o França. Els vivers s'hauran de preparar i tornar a omplir durant el mes de setembre per assegurar la campanya de l'estiu que ve. El cost extra que caldrà assumir per part dels productors pot superar el milió d'euros.


El preu mitjà que es pot pagar per la cria de musclo són un 85 cèntims d'euro per cada quilo. El cost és la meitat si els productors poden preparar els vivers amb les cries que aconsegueixen per "captació natural". "Els costos han pujat i la pèrdua és considerable", ha subratllat Bonet. 

La mortalitat ha afectat també els darrers musclos comercials que quedaven als vivers de la Badia dels Alfacs, uns 150.000 quilos, i a la badia del Fangar, a l'Ampolla (Baix Ebre), tot i que no hi ha hagut mortalitat, la calor ha provocat pèrdues entre el 15 i el 20%. "Quan fa calor sempre hi ha problemes, el musclo hi ha la possibilita que s'obri i està estressat per la calor i crea problemes", ha detallat el gerent de Fepromodel. "La calor ha començat molt aviat. Altres anys que hi havia mortalitat cap als últims dies d'agost però ens hem trobat que el juliol ha estat un mes de calor extrema. El musclo ja sortia amb molts problemes i al final se'ns ha mort tot", ha afegit. 

Només una o dues de la quarantena d'empreses productores de mol·lusc del Delta s'havien acollit a l'assegurança d'AgroSeguro que fa front a situacions com aquesta. Com ha explicat Bonet, descontents amb les taxacions d'altres campanyes, la majoria dels aqüicultors no la contracten.
]]>



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.