C's proposa un sistema de finançament que "blindi la inversió en serveis bàsics" basat en "l'autosuficiència financera"
Arrimadas avança que Rivera apareixerà "segur" en la seva "imatge de campanya" per al 27-S
Barcelona (ACN).- La candidata de C's a la Generalitat, Inés Arrimadas, ha explicat, en una entrevista a l'ACN, quines són les línies mestres de la proposta de sistema de finançament que inclourà el programa per a les eleccions del 27-S. Així, el model que vol impulsar serviria "per a totes les comunitats" i estaria basat en "l'autosuficiència financera, la coresponsabilitat fiscal" i sobretot en el "blindatge" de la "inversió dels serveis", de manera que "guanyi qui guanyi" les eleccions, "la inversió no baixi d'un mínim". D'altra banda, enmig del disseny de la seva campanya per al 27-S, Arrimadas ha avançat a l'ACN que el president de C's, Albert Rivera, apareixerà als cartells i la "imatge de campanya" amb ella.
Així, la candidata de C's assegura que el seu sistema de finançament beu d'altres que ja existeixen a Europa. "Hi ha altres països federals que tenen bons sistemes de finançaments que funcionen, i són també països descentralitzats", assegura. En aquest sentit, explica que "l'objectiu" del seu partit és, sobretot, "aconseguir garantir els serveis bàsics dels ciutadans i la seva qualitat", i no fer d'aquesta qüestió "una pugna territorial".
Arrimadas detalla que aquest sistema que vol impulsar estaria basat, doncs, en "l'autosuficiència financera, la coresponsabilitat fiscal, i en blindar els serveis perquè guanyi qui guanyi les eleccions, la inversió no baixi d'un mínim" en educació, sanitat i serveis socials. A més, aposta per un model "amb major transparència, perquè el sistema actual té una enorme opacitat que facilita més decisions polítiques en funció d'afinitats ideològiques entre governs, que en un sistema objectiu".
Tal com explica la candidata, el seu model preveu també detallar als ciutadans "quina administració té els seus diners i en què se'ls està gastant". És per això que considera que "s'ha d'aclarir quins són els impostos i trams de cada administració, amb coresponsabilitat, per a que els ciutadans en tot moment sàpiguen quina part dels seus impostos correspon al govern de l'Estat, a l'autonomia o a l'administració local". Es tracta d'evitar així "interpretacions polítiques interessades" que C's creu que ara sí s'hi donen.
"El PP ha defugit la seva responsabilitat i no ha complert amb la llei"
Arrimadas considera que el sistema de finançament és una de les mesures més urgents perquè, segons ella, el govern espanyol de Mariano Rajoy ha evitat deliberadament modificar-lo tot i saber que "s'havia de fer". "És molt important que la gent sàpiga que el PP, que ha tingut quatre anys de majoria absoluta, no ha volgut millorar el sistema de finançament de totes les comunitats, i que a 31 de desembre de 2014 es va acabar el termini per modificar la LOFCA", ha etzibat, tot acusant el PP d'haver "defugit la responsabilitat" i "no complir amb la legalitat perquè s'hauria d'haver reformat".
La campanya d'Arrimadas
La candidata ha concedit l'entrevista a l'ACN en plena fase de disseny de la seva campanya per a les eleccions del 27-S. Tot i això, ha pogut assegurar que, en tot el que estan preparant, ella no serà l'única cara visible. Tal com ha avançat, el líder del partit i ja candidat designat per a la presidència del govern espanyol, Albert Rivera, "estarà molt present a la campanya, com a català, com a president del grup parlamentari fins ara, i com a president del partit a nivell nacional". "Estarà molt present, ho donarà tot en aquesta campanya, i segur que hi serà als mítings, als actes i a la imatge de campanya; segur", ha explicat, garantint així que la d'Arrimadas no serà l'única cara en els cartells i anuncis de C's.
En aquest disseny de la campanya, la cap de llista de C's assegura que comptarà amb la participació d'altres líders autonòmics o locals del seu partit a altres punts de l'Estat durant els quinze dies previs al 27-S. "M'agradaria tenir-los al meu costat, estic segura que no tindran cap problema en venir", ha dit.
]]>






