directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 12:11 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Alt Empordà doble fletxa Dimarts, 11 d'agost de 2015 13:43 h

La investigació d'Aviació Civil apunta que l'ultralleuger de Viladamat es va accidentar quan una ala va tocar a terra

Pilot i acompanyant van morir en el sinistre i l'aeronau va quedar destruïda després de xocar contra una caseta i incendiar-se

Viladamat (ACN).- La investigació oberta per la Comissió d'Investigació d'Accidents i Incidents d'Aviació Civil (CIAIAC) per l'accident mortal de l'ultralleuger a l'aeròdrom de Viladamat apunta que, quan l'aeronau s'havia enlairat a poca altura, es va anar desviant cap a la dreta fins que l'ala va tocar a terra. La declaració provisional de l'accident, que pot variar al llarg de la investigació, recull que a continuació l'ultralleuger es va estavellar contra la caseta situada als límits del camp de vol i es va incendiar. Pilot i acompanyant van morir i l'aeronau va quedar destruïda. Participaven en una etapa de la Volta Ibèrica 2014, organitzada per l'Associació Espanyola de Pilots d'Aeronaus Lleugeres (AEPAL).


El CIAIAC exposa que el dilluns 3 d'agost, cap a les 9 del matí, l'aeronau ultralleugera ATEC 122 ZEPHYR, matrícula EC-XME, va iniciar l'enlairament de la pista 09 del camp d'aviació de Viladamat (Alt Empordà) per participar en una etapa de la Volta Ibèrica 2015.

Durant la carrera d'enlairament, però, "l'aeronau es va anar desviant cap a la dreta, es va elevar a poca alçada i va guerxar cap al mateix costat fins a tocar lleugerament amb la punta de pla dret contra el terreny". A continuació, "va impactar contra una caseta situada als límits del camp de vol i posteriorment es va incendiar".

La comissió recull que l'aeronau va quedar completament destruïda. La investigació es troba en la fase inicial, mentre recopilen informació. Una part important per esclarir les causes del sinistre poden ser les imatges de vídeo que alguns aficionats van gravar durant els enlairaments dels ultralleugers que participaven en la Volta Ibèrica.

La investigació continua endavant dins que el CIAIAC elabori un informe definitiu un cop analitzats tots els factors, documentació, informes i proves. Aquesta investigació es pot allargar en el temps. De fet, encara no hi ha el dictamen definitiu d'un altre accident d'ultralleuger amb resultat fatal: el que es va estavellar al mar el 22 de desembre del 2013 i que, després de dies de recerca, uns pescadors van localitzar el 8 de gener del 2014 al Cap Norfeu.

El 12 de gener els equips de rescat van poder recuperar les restes de l'aeronau i els cossos dels dos ocupants, que van morir. S'havien enlairat des de l'aeròdrom de Pals i havien fet una petita escala al de Viladamat.]]>



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.