directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 24 d'octubre de 2026 15:42 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Dissabte, 15 d'agost de 2015 21:53 h

La coproducció catalana 'Dead Slow Ahead' guanya el Premi Especial del Jurat del Festival de Locarno

És l'òpera prima del cineasta barceloní Mauro Herce

Barcelona (ACN).- El Festival de Cinema de Locarno ha reconegut amb el Premi Especial del Jurat de la secció oficial de Cineastes del present, dedicada a directors emergents, la coproducció catalana 'Dead Slow Ahead'. El documental, que és l'òpera prima del cineasta barceloní Mauro Herce, és el retrat d'un viatge al vaixell de càrrega Fair lady que travessa l'oceà. El títol de la cinta catalana premiada fa referència al terme en nàutica per parlar de la velocitat mínima per avançar sense arribar a aturar-se. La 68a edició del prestigiós festival suís de cinema d'autor va començar el 5 d'agost i ha tancat portes aquest dissabte.



Nanouk Films, una productora catalana amb experiència consolidada en el documental, amb treballs com 'Bugarach' o 'Els anys salvatges', ha produït 'Dead Slow Ahead', juntament amb El Viaje Films, Bocalupo Films i TVC com a coproductora.


Mauro Herce


Herce es va graduar com a enginyer en Telecomunicacions per la Universitat Politècnica de Catalunya i en Belles Arts a la Universitat de Barcelona, el 1999 i el 2001 respectivament. La seva passió pel cinema i els viatges el van conduir a prosseguir els seus estudis a Cuba i diplomar-se a l'Escuela Internacional de Cine de San Antonio de los Baños, el 2003. Va aconseguir, posteriorment, una beca per a l'escola de cinema Louis Lumière, a París, on va finalitzar els seus estudis el 2004.


Ha treballat com a director de fotografia en una vintena de films tant de ficció com documentals, curtmetratges, videoclips i anuncis. Alguns d'aquests treballs han estat seleccionats i en ocasions premiats en destacats festivals de cinema arreu com ara Canes, Berlín, Venècia, Sant Sebastià, Rotterdam, Locarno, Toronto o Mar de Plata. Durant la seva carrera en el cinema, també ha treballat com a director i guionista de diversos llargmetratges i curts, i també ha desenvolupat tasques de productor en tres pel·lícules.]]>



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.