Protecció Civil desactiva l'alerta del pla Inuncat un cop passat l'episodi de fortes pluges de divendres i dissabte
Es manté el pla en fase d'avís per la previsió de ruixats intensos al litoral de Terres de l'Ebre, Tarragona i Barcelona
Barcelona (ACN).- Protecció Civil de la Generalitat ha desactivat aquest matí l'alerta del pla especial d'emergències per inundacions a Catalunya, l'Inuncat, després de les pluges de divendres i dissabte, sobretot a la Selva, el Vallès i el Maresme. Tot i això, es manté el pla Inuncat en fase d'avís per la previsió de ruixats intensos a les comarques del litoral de Terres de l'Ebre, Tarragona i Barcelona que podrien superar els 20 litres per metre quadrat en 30 minuts. En aquest cas, les pluges podrien anar acompanyades de tempesta i, localment, de calamarsa. Entre divendres i la passada matinada, el telèfon d'emergències 112 ha rebut 407 trucades relacionades amb les pluges.
Trucades al 112
Entre divendres i dissabte, el 112 va rebre 407 trucades. Només al llarg de dissabte es van rebre 197 trucades al 112, la gran majoria a la tarda per inundacions, caiguda d'arbres o obstacles a la calçada. Segons ha informat Protecció Civil, les trucades van ser per arbres i branques que ocupaven les vies públiques, bassals i acumulacions d'aigua a carrers i en l'interior d'edificis, a baixos i soterranis.
Per comarques, el telèfon d'emergències va rebre divendres 115 trucades des de la Selva, 20 amb origen al Maresme, 14 al Garraf i 11 al Vallès. Per municipis, divendres a la tarda, 61 trucades es van fer des de Blanes i 45 des de Santa Coloma de Farners.
Actuacions de Bombers
Els Bombers de la Generalitat han atès 132 avisos relacionats amb la pluja entre les 15.00 hores de divendres fins a les 10.00 hores d'aquest matí. D'aquests, 81 han estat a la Regió d'Emergències de Girona, 31 a la Regió d'Emergències Metropolitana Nord, 16 a la Regió d'Emergències Metropolitana Sud i 4 a la Regió d'Emergències de Tarragona.
]]>






