directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 24 d'octubre de 2026 16:49 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Diumenge, 16 d'agost de 2015 13:40 h

Sànchez insisteix que l'acte de la Meridiana electoral i confia que la JEC "no busqui les pessigolles" per la Diada

El president de l'ANC indica que pel 27-S les forces sobiranistes tenen "garantida" la victòria però, si no és així, assegura que "el treball continuarà"

Barcelona (ACN).- El president de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC), Jordi Sànchez, ha insistit en el caràcter cívic de l'acció a la Meridiana i confia que la Junta Electoral Central (JEC) no "busqui les pessigolles" a iniciativa pròpia o a instàncies d'altres per percebre una intencionalitat política pel 27-S. En una entrevista a 'El Suplement' de Catalunya Informació, Sànchez veu "garantida" una victòria de les forces sobiranistes tot i que la incertesa es troba en si serà per una àmplia majoria. El dirigent de l'ANC lamenta a més que el "desafiament" del govern espanyol al procés es faci palès amb el "menysteniment" a les necessitats de Catalunya com per exemple en les inversions previstes per a infraestructures.


Tanmateix, Jordi Sànchez assegura que aquest episodi està superat i que es va produir un important pas endavant quan es va acordar crear una candidatura unitària que va desembocar en Junts pel Sí. Un fet que, segons el president de l'ANC, ha fet visible la "debilitat" del govern del PP per no amagar el seu rebuig davant aquest acord. "Ha mantingut i manté una miopia absoluta de la realitat política catalana", ha valorat. "Em sorprèn que s'hagi adonat tant tard que el debat sobre el futur que volem no és un debat de 'quatre polítics de mitjans de comunicació", ha declarat.

Sànchez ha marcat la sentència del Tribunal Constitucional (TC) contra l'Estatut, a l'estiu del 2010 com la guspira que va encendre el camí que desemboca ara al 27-S. I acusa d'aquesta "miopia" de Madrid no només al PP, sinó també al PSOE. "En essència, és el mateix", ha dit. A més, ha denunciat la reactivació d'una "campanya de la por" contra la independència de Catalunya.

Pel que fa als preparatius de l'acció a la Meridiana del pròxim 11 de setembre, el president de l'ANC ha assenyalat que ja hi ha més de 140.000 inscrits i que les adhesions van a "bon ritme". Ha dit, però, que encara hi ha trams més buits i que cal participar activament per tal que s'assoleixi una "via compacte", de persones.
]]>



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.