directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 24 d'octubre de 2026 16:45 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Pallars Sobirà doble fletxa Diumenge, 16 d'agost de 2015 14:08 h

Sorollosa protesta dels ramaders pirinencs a Sort, on han tallat la C-13 per reclamar pagaments d'ajudes pendents

La protesta ha reunit unes 200 persones que han fet sonar esquelles de bestiar per reivindicar la subsistència del secotr

Sort (ACN).- Unes 200 persones vinculades a la ramaderia pirinenca s'han manifestat aquest migdia a Sort per reclamar els pagaments pendents de les ajudes que els compensen per viure en comarques de muntanya. La marxa ha acabat amb el tall intermitent de la carretera C-13 en direcció a Esterri d'Àneu, fet que ha provocat retencions puntuals. La Indemnització Compensatòria de Muntanya corresponent al 2014 encara no ha arribat i els afectats la consideren essencial per poder subsistir. A més, exigeixen que la ICM no desaparegui per al període 2015-2020. Asseguren que després de mesos negociant amb el Departament d'Agricultura estan farts d'esperar i han optat per una acció contundent per fer-se sentir.


Segons han explicat els ramaders, la ICM és un mecanisme comunitari cofinançat per Brussel·les, el Ministeri d'Agricultura i la Generalitat que han cobrat des de fa 30 anys i ara no hi volen renunciar perquè s'hi juguen la continuïtat del sector. El problema, diuen, és que la Generalitat al·lega que les altres dues parts no paguen i, per tant, no té recursos per abonar la subvenció corresponent al 2014. Els afectats temen que aquest sigui només l'inici de la desaparició d'aquesta i d'altres ajudes i insisteixen que la ramaderia de muntanya no pot sobreviure sense el suport públic.

Els ramaders asseguren que quan van presentar la declaració única agrària (la DUN) van signar uns compromisos -per exemple, en matèria mediambiental- que han complert "al cent per cent" i per això exigeixen que les administracions també ho facin. A més, se senten discriminats respecte altres activitats que es porten a terme a les comarques de muntanya que sí que compten amb recursos i posen d'exemple la reintroducció de la fauna salvatge com l'ós bru.

Entre els conductors que s'han trobat la protesta, alguns més comprensius que altres. Per fer més agradable l'espera un dels ramaders més veterans ha repartit formatge d'ovella. Els ramaders alerten que si no reben aviat els pagaments pendents convocaran noves mobilitzacions.

]]>



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.