directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 24 d'octubre de 2026 18:44 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Garrigues doble fletxa Dimarts, 18 d'agost de 2015 17:34 h

Juneda estrena nova senyalització turística dels elements patrimonials

El projecte s'ha centrat en la Vila Closa, el primer creixement fora muralles, i espais de l'eixample de la localitat

Juneda (ACN).- L'Ajuntament de Juneda (Garrigues) ha finalitzat recentment el projecte de senyalització turística dels elements patrimonials d'interès de la població, una tasca que ha dut a terme en col·laboració amb l'empresa InSitu Gestió Cultural, Patrimoni i Turisme. El projecte s'ha centrat en diferents àmbits del municipi com són la Vila Closa, el primer creixement fora muralles, i espais de l'eixample de la localitat. En aquest darrer àmbit s'explica l'evolució urbanística, la relació de Juneda amb els caliquenyos, l'arribada del ferrocarril o la importància de l'aigua per al municipi. A més, el consistori ha reforçat la senyalització ja existent en dues rutes del municipi, les de la Banqueta i Entre Canals.

El projecte s'ha estructurat en diferents àmbits del nucli de Juneda. D'una banda, la Vila Closa, on s'ha volgut donar a conèixer l'espai amb els elements d'interès patrimonial, com ara el pou de gel, l'antiga església i cementiri, el portal de Lamarca i alguns dels casals més interessants com els de Cal Ratat o Vil·la Ramona.   <br /><br />Un segon àmbit d'acció ha estat el primer creixement fora muralles, amb l'església de la Transfiguració del Senyor, els porxos del Carrer Major i la Botera. Finalment, un tercer àmbit engloba espais de l'eixample del poble, on s'explica l'evolució urbanística, la relació de Juneda amb els caliquenyos, l'arribada del ferrocarril, el Molí de Baix, espais de memòria, o la importància de l'aigua al municipi. <br /><br />A més, s'han reforçat dues rutes ja existents al municipi: la primera, la que discorre per un dels espais més emblemàtics del poble, la Banqueta, no s'ha incorporat nova senyalització i s'ha creat un recorregut de tornada al poble a l'alçada dels Nou Salts, passant pel Molí de la Bardissa (un dels més importants del municipi), fins a arribar als antics rentadors. L'altra ruta és l'Entre Canals, que se situa entre el poble de Juneda, on hi ha la quarta sèquia, i el Canal d'Urgell. En aquest cas, s'ha renovat la senyalització existent i s'ha inclòs una nova senyalització interpretativa en diferents elements del recorregut, com ara la Casella del Tei, el Búnquer, l'antic assentament de Vinferri, o el Molí del Massot.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.