directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 24 d'octubre de 2026 19:38 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Segrià doble fletxa Dijous, 20 d'agost de 2015 13:33 h

El Comú de Lleida demana la paralització de les obres d'instal·lació de climatització al Mercat del Pla

L'agrupació d'electors assegura que el plec del contracte estableix que les hauria de costejar la concessionària i no pas la Paeria

Lleida (ACN).- El Comú de Lleida ha demanat la paralització de les obres d'instal·lació de la nova climatització que s'estan duent a terme al Mercat del Pla, pressupostades en 114.523,87 euros, la gestió de les quals va a càrrec de l'empresa Municipal d'Urbanisme (EMU) de l'Ajuntament de Lleida. Segons l'agrupació d'electors, el plec del contracte determina que "correspon a l'adjudicatari finançar qualsevol inversió en equipament i infraestructures" i, per això, considera la despesa municipal "del tot improcedent". El Comú sol·licita transparència i demana el contracte amb Jamstores, empresa concessionària de l'espai, per determinar si hi ha altres incompliments per alguna de les parts.


Per això, el grup municipal del Comú, que considera "injustificada i improcedent" la despesa per part de la Paeria, ja ha presentat al·legacions i demana la paralització de les obres d'instal·lació de la nova climatització. Així mateix exigeix explicacions detallades dels motius que fan que la climatització del Mercat del Pla no quedés solucionada durant la segona fase de les obres, "en què es van pressupostar 179.946 euros en concepte de Mesura per aconseguir en els edificis públics i equipaments la millor eficiència energètica i estalvi en el consum".

El Comú critica que des de l'equip de govern es destaqués que amb aquestes mesures no fos necessari el sistema de climatització "ja que incloïa aïllament tèrmic i un sistema informàtic de ventilació, amb sensors de CO2". "Ens sembla una negligència que s'optés per un sistema sofisticat i molt costós sense considerar les característiques climàtiques de Lleida", asseguren des de l'agrupació d'electors, que també considera "una falta de respecte al contribuent que ningú assumeixi les responsabilitats pel malbaratament de tal quantitat de diner públic". Així, sumant el cost dels dos sistemes, la Paeria haurà gastat uns 300.000 euros en la climatització del Mercat del Pla, segons el Comú.

A més, el grup municipal precisa que el sistema de climatització que s'està instal·lant "no és un sistema d'eficiència energètica com se l'etiqueta, ja que genera consum on abans no n'hi havia". Segons el Comú, la nova climatització generarà un elevat consum d'energia elèctrica, per damunt dels 35.000 euros anuals que, segons el que estableix el plec del contracte ha d'anar "a compte del concessionari", malgrat que des del Comú sospiten "que la factura d'electricitat també s'està costejant amb diner públic", per això, demanen a l'equip de govern del PSC que ho aclareixi.      

Altrament, el Comú ha demanat tenir accés al contracte per comprovar si poguessin existir incompliments per alguna de les dues parts. "Pensem que és urgent esbrinar si l'empresa concessionària està abonant a la Paeria el cànon de 18.082 euros anuals o bé ha demanat una compensació a canvi d'alguna inversió en obres i/o instal·lacions, circumstància que faria necessari que la Paeria fes públiques dites inversions", remarquen des de l'agrupació d'electors. També volen saber quines activitats hauria de portar a terme Jamstores al Centre Històric segons recull aquest contracte i si la concessionària ha de pagar  impostos com ara l'IBI.  

Finalment, des del Comú demanen a l'equip de govern que doni les explicacions necessàries al petit comerç de la ciutat pels motius que fan que es programi aquesta obra d'instal·lació de la nova climatització en diumenge "per tal de no afectar a les vendes de l'empresa Jamstores, a diferència del que la Paeria fa en barris o en altres zones comercials de la ciutat". "Entenem que el teixit comercial de la ciutat mereix respostes davant aquest greuge comparatiu", defensen des del Comú de Lleida.]]>



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.