directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 25 d'octubre de 2026 01:36 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 25 d'agost de 2015 16:34 h

El Govern inclou el coreà en l'oferta reglada de les Escoles Oficials d'Idiomes

L'Executiu assenyala que l'objectiu és donar resposta a les necessitats de qualificació professional del sector

Barcelona (ACN).- El Govern ha aprovat aquest dimarts modificar el decret d'ensenyaments d'idiomes de règim especial per tal d'incloure-hi l'idioma coreà, en el nivell bàsic i en l'intermedi. L'objectiu és oferir a la ciutadania els coneixements d'aquesta llengua i millorar el coneixement d'idiomes per tal de promoure el plurilingüisme, segons ha apuntat l'Executiu. El coreà es va començar a impartir com a oferta no reglada en les EOI des del curs 2004-2005. Amb la mesura aprovada avui, aquest idioma queda inclòs en la relació d'ensenyaments reglats d'idiomes que es poden impartir a les escoles oficials.

La promoció del coneixement de les llengües estrangeres s'emmarca en les polítiques del Consell d'Europa, i els nivells de competència a assolir es defineixen d'acord amb els nivells fixats en el Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües.<br /><br />El currículum desplega les diferents competències a desenvolupar per part de l'alumnat de coreà. La competència lingüística i comunicativa inclou aspectes com expressar opinions, estats físics o anímics, aprendre a relacionar-se amb els altres, o exposar coneixements i informació. La competència sociolingüística determina conceptes com ara les salutacions, el tractament formal o informal, o les convencions socials. Per la seva banda, la competència discursiva implica organitzar un discurs, l'expressió oral i escrita i la comprensió lectora i, finalment, la competència lingüística inclou els verbs, adverbis, adjectiu, les oracions o l'ortografia, entre d'altres. <br /><br />Amb el coreà inclòs, ja es poden cursar oficialment un total de quinze llengües a les Escoles Oficials d'Idiomes de Catalunya.<br />



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.