directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 25 d'octubre de 2026 05:42 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 31 d'agost de 2015 11:55 h

El 'Financial Times' troba "crucial" que els independentistes hagin acordat "una sola llista unitària"

El rotatiu britànic assegura que l'objectiu del 27-S és "convertir les eleccions en un referèndum" i "garantir el mandat popular per trencar amb Espanya"

Londres (ACN).- El 'Financial Times' defineix com a "crucial" que els principals partits independentistes hagin aconseguit formar una llista conjunta per a les eleccions del 27-S. En un article publicat aquest dilluns, el rotatiu destaca que "la idea és convertir les eleccions en un referèndum d'independència i garantir el mandat popular per trencar amb Espanya". El corresponsal Tobias Buck recorda que el president Artur Mas i els seus aliats "han demanat repetidament" un referèndum com l'escocès però que "les seves peticions han estat rebutjades per Madrid". El text assenyala que amb les eleccions espanyoles a tocar, Mariano Rajoy té "incentius forts per adoptar una línia dura" amb Catalunya.


El diari financer diu, però, que el major repte és "aconseguir una victòria, signifiqui això el que signifiqui". El 'Financial Times' analitza el debat sobre què es considerarà una victòria pels independentistes, assenyalant que Mas "ha suggerit que una majoria absoluta d'escons al parlament regional, 68 de 135, seria una victòria pel camp independentista". "Alguns consideren que això es posar el llistó massa baix", diu el corresponsal de l'FT.

El text descriu les eleccions del 27-S com "el punt àlgid d'una llarga batalla política", en què també entren en jocs els interessos partidistes de Mariano Rajoy. "Rajoy haurà de fer front a unes ajustades eleccions generals i per això té un fort incentiu per adoptar una línia dura contra el govern català", assegura l'FT, citant analistes.

El diari recorda que el PSOE també "ha convertit el tema de Catalunya en un afer de campanya" i ha promès fer front a les queixes dels catalans amb una "reforma constitucional àmplia posterior a les eleccions". "La seva proposta, però, no ha trobat suports entre els separatistes catalans, que demanen el dret a l'autodeterminació, ni entre el PP de Rajoy, que intenta presentar els socialistes com un partit disposat a jugar amb la unitat espanyola", diu el diari britànic.

L'article de Tobias Buck conclou que el consens és que la situació catalana "només es podrà resoldre a través de negociacions entre Madrid i Barcelona". "Però amb les eleccions acostant-se en una banda i altra, qualsevol intent de forjar un nou acord haurà d'esperar", remarca.
]]>



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.