directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 25 d'octubre de 2026 05:38 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Val d'Aran doble fletxa Dilluns, 31 d'agost de 2015 17:16 h

Front comú d'alcaldes aranesos per denunciar el deficient servei de Movistar al territori

No descarten emprendre accions legals per acabar amb els ''successius incidents'' que afecten administracions i al sector turístic

Vielha e Mijaran (ACN).- Diversos alcaldes de la Val d'Aran, emplaçats per l'alcalde de Vielha e Mijaran, Juan Antonio Serrano, s'han reunit aquest dilluns per tractar els continus talls en el subministrament de telefonia i les nombroses avaries en la cobertura que hi ha a l'Aran a través de la companyia Movistar. Durant la trobada s'ha acordat la signatura d'una declaració conjunta en la què es manifesta el gran descontent respecte del servei que la companyia telefònica dóna als municipis aranesos. No descarten emprendre accions legals contra la companyia pels ''successius incidents'' que afecten ajuntaments i empreses del sector turístic. La declaració es farà arribar a d'altres municipis de l'Alt Pirineu.


Així mateix, la declaració es remetrà també a les entitats econòmiques del territori per que, com a sector afectat pels talls en el servei, puguin afegir-se a la demanda, i una vegada confirmades totes les adhesions, es remetrà el document a la pròpia empresa Telefònica Movistar, a la secretaria d'Estat de Telecomunicacions i al Departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat. En paraules de l'alcalde Serrano ''l'acció conjunta de tots els municipis aranesos i dels estaments econòmics d'Aran ens dóna força davant de Movistar per què atengui les demandes de millora del seu servei, que actualment es mostra totalment ineficaç''.

En la declaració es fa constar que el servei és ''clarament deficient'' als pobles aranesos així com també que ''la qualitat tècnica i els estàndards de seguretat del subministrament de telefonia i internet són totalment insuficients, sobretot per zones amb la climatologia i característiques com les de l'Aran''.

En aquest sentit, es lamenten els ''successius incidents'' que afecten tant als serveis municipals que els ajuntaments han de donar com els serveis d'empreses i entitats privades vinculats al turisme. Segons els alcaldes, les averies continuades ''comporten una falta de seguretat intolerable pel que fa als serveis sanitaris i d'emergència''.

Finalment, remarquen que aquest tipus d'incidències malmeten de forma greu la imatge turística del territori i demanen que els territoris de muntanya puguin disposar de serveis de qualitat en les mateixes condicions que qualsevol altre. Els alcaldes alerten que com que les queixes i reclamacions que s'han fet fins ara no han tingut cap efecte, es plantegen emprendre accions legals i judicials per defensar els drets de la ciutadania davant la ''inacció de l'empresa''.
]]>



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.