directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 25 d'octubre de 2026 05:42 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Dilluns, 31 d'agost de 2015 17:59 h

La Guàrdia Urbana intervé 139 pistoles de "boles de PVC" que firaires de Sants sense permís 'regalaven' als menors

Els agents van detectar un augment de nens jugant amb unes armes que poden resultar "perilloses"

Barcelona (ACN).- La Guàrdia Urbana ha intervingut 139 pistoles que tres 'paradetes' de la fira de Sants, situada al parc de l'Espanya Industrial, estaven lliurant com a premi als seus clients, alguns d'ells, menors d'edat. Els agents van detectar un augment de nens jugant amb aquestes armes que disparen "boles de PVC" i poden resultar perilloses. Van localitzar els tres negocis que les 'regalaven' i van procedir a intervenir-les perquè no tenien cap autorització de la Guardi Civil ni tampoc tenien en compte l'edat dels nous 'pistolers'. Entre les 139 armes -que no són de foc- també hi havia alguna escopeta, fusells i subfusells d'assalt que disparen mitjançant molla, aire comprimit, CO2 o mecanisme elèctric.


La Guàrdia Urbana va comprovar aquest darrer dijous que entre les 'paradetes' de la fira infantil del Parc de l'Espanya Industrial n'hi havia tres que oferien -com a premi o compra a través de tiquets- aquestes armes. Per aquest motiu va procedir a la realització d'una inspecció administrativa.

La Ordre Ministerial INT/2860/2012 determina que les pistoles i rifles accionats mitjançant molla també estan catalogades com a armes de la 4a categoria, i per tant, subjectes al Real Decret 137/1993 (Reglament d'Armes) sobre categoria, tinença i venda d'armes.

L'article 56 determina que les armes de la 4a categoria només es podran vendre en botigues d'articles esportius i prèvia autorització de la Intervenció d'Armes de la Guàrdia Civil.

Durant la inspecció es va detectar que cap d'aquestes 'paradetes' disposava d'autorització ni llicència de botiga d'articles esportius. Per tant, exposaven armes com a reclam i ho feien sense controlar tampoc l'edat de les persones que adquirien aquests productes.

Es varen trobar un total de 139 armes, entre pistoles i escopetes, subfusells i fusells d'assalt, que es disparaven mitjançant molla, aire comprimit, CO2 i mecanisme elèctric. Totes van estar intervingudes mitjançant acta i posades a disposició de la Intervenció d'Armes de la Guàrdia Civil."
]]>



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.