La platja d'Empuriabrava es converteix en l'escenari d'un atac pirata de l'edat mitjana
L'espectacle s'ha fet aquest matí a la Platja Petita en el marc del XXV Festival Terra de Trobadors de Castelló d'Empúries
Castelló d'Empúries (ACN).- La Platja Petita d'Empuriabrava (Alt Empordà) s'ha convertit aquest matí en l'escenari d'un atac pirata tal i com deuria succeir el segle XII davant l'atenta mirada de desenes d'espectadors. La companyia Alma Cubrae ha estat l'encarregada de recrear teatralment la ràtzia amb l'ajuda de la cort comtal, els serfs de la gleva, la comissió de reis i els cavallers que han aconseguit frustrar l'atac. També s'ha comptat amb un vaixell. L'espectacle és una iniciativa organitzada per l'Ajuntament de Castelló d'Empúries amb la voluntat d'incloure Empuriabrava en la celebració del Festival Terra de Trobadors que enguany arriba a la XXV edició.
La recreació s'emmarca dins el Festival Terra de Trobadors impulsat des de l'Ajuntament, amb la voluntat de fer extensible la celebració a Empuriabrava. La teatralització ha anat a càrrec del grup Alma Cubrae amb l'ajuda de figurants de la Cort Comtal, serfs de la gleva, la comissió de Reis, els senyors del foc, el grup cavallista de Castelló, bugaders, DespertaFerro, AcersTrempats i d'altres participants a títol individual. També s'ha comptat amb el vaixell Sant Isidre de vela llatina que fondeja a Cadaqués.
Desenes de persones s'han aplegat a la platja per veure en directe l'espectacle que recreava una ràtzia de pirates.
]]>






