directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 25 d'octubre de 2026 08:25 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Maresme doble fletxa Dimecres, 2 de setembre de 2015 18:10 h

Una exposició amb quinze 'visions' de la discapacitat reclama la plena inserció del col·lectiu al món laboral

Només un 0,46% de les noves contractacions a Catalunya el 2014 van ser a persones amb alguna disfunció

Mataró (ACN).- 'Visions. Històries de superació personal' recorrerà al llarg d'un any i mig les principals ciutats de l'estat espanyol per reivindicar una vida normalitzada i la plena integració laboral de les persones discapacitades. La mostra està promoguda per Sifu, un grup de centres especials de treball per a la inserció del col·lectiu, que detalla que només un 0,46% de les noves contractacions que es van fer a Catalunya l'any passat van ser a persones amb alguna disfunció. L'exposició consta de quinze fotografies del dia a dia de persones discapacitades de tots els sectors professionals en el seu ambient laboral. La primera parada de 'Visions' és a Mataró i es pot veure fins al 25 de setembre.


La gerent de la fundació del grup Sifu, Carole Rodríguez, detalla que a través de les fotografies es vol mostrar no tant la discapacitat, sinó "la capacitat, la professionalitat i l'emprenedoria" i ajudar a "trencar barreres mentals" de la societat. En aquest sentit, a més de les fotografies, la mostra s'acompanya de les dades d'inserció laboral de cada lloc.

En el cas de Catalunya, un 7,16% de la població té algun tipus de discapacitat i el 63% d'aquestes persones són inactives. Pel que fa a l'atur, en el conjunt d Catalunya, les persones discapacitades representen un 3% dels aturats mentre que només un 0,46% de les noves contractacions a Catalunya el 2014 van ser a persones amb alguna disfunció.

Carole Rodríguez assegura que "queda molta feina per fer" i que les persones discapacitades "són molt valides, tenen grans capacitats i a l'hora d'avaluar un currículum aquest no ha de ser un perjudici". Rodríguez recorda que la Llei general de la discapacitat obliga a les empreses de més de 50 treballadors a tenir un 2% de treballadors discapacitat i que "això no es compleix".

Entre els personatges fotografiats a la mostra hi ha persones anònimes, però també professionals de renom, com l'actor Juan Manuel Montilla 'El Langui'; el diputat popular al Congrés, Paco Vañó, el periodista gastronòmic i guanyador 'Cocineros al Volante', Jonatan Armengol, o l'esportista olímpica Gema Hasen-Bey.

Les quinze fotografies són en blanc i negre i de gran format i la mostra està també adaptada per a invidents amb guies audiodescriptives i la incorporació d'objectes relacionats amb algunes de les fotografies. Els guants d'un jardiner, les sabatilles de ballet d'una ballarina o el barret d'un mag ajuden els invidents a comprendre les imatges a través del tacte.]]>



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.