Rajoy diu que respondrà a una eventual declaració d'independència de manera "intel·ligent i proporcionada"
El president espanyol creu que la reforma del TC és "el més raonable" davant les pretensions de Mas
Madrid (ACN).- El president del govern espanyol, Mariano Rajoy, ha insistit aquest dijous en una entrevista a la Cope que la independència de Catalunya "no es produirà en cap cas" i ha apuntat que reaccionarà de manera "intel·ligent i proporcionada" en el cas que el Parlament la proclami després de les eleccions del 27-S. Rajoy també ha admès que la reforma del Tribunal Constitucional (TC) té per objectiu frenar les pretensions del president de la Generalitat. "És el més raonable en una situació com aquesta en que hi ha un senyor que està anunciant que crea estructures paral·leles d'Estat i que si guanya les eleccions declararà unilateralment la independència", ha dit.
En aquest marc ha insistit que si el Parlament de Catalunya proclama la independència després dels comicis catalans el seu govern "reaccionarà com ho ha fet fins ara" amb la convocatòria de la consulta del 9-N, quan va forçar que finalment es fes "un simulacre amb un resultat que no servia per a res".
"Reaccionarem amb tots els instruments que ens permeti l'estat de dret i essent prudents. També cal veure què cal fer. El que li asseguro és que la independència de Catalunya no es produirà en cap cas perquè és un disbarat", ha sentenciat.
Segons el president espanyol la independència és "una fugida endavant que només genera incertesa i dubtes i que afecta per la inestabilitat a la recuperació". "Mentre jo sigui president del govern jo compliré la meva obligació. Ho intentaré fer de manera intel·ligent i proporcionada", ha sentenciat.
"Ja està bé de donar la culpa de tot als altres"
Rajoy també ha volgut contestar les afirmacions del president de la Generalitat respecte a la intencionalitat política del registre a la seu de CDC. "Hi ha polèmiques en les que no he d'entrar però contestaré", ha dit, perquè aquesta és una investigació "ordenada per un jutge, que és una persona independent que no depèn del govern ni del CGPJ".
Segons Rajoy, en la mesura que ""Espanya és una democràcia i un país seriós on s'aplica l'Estat de dret" els jutges "són independents". "Ja està bé de no assumir mai cap responsabilitat i tirar tota la culpa als de fora. A la vida i a la política cal saber estar a les dures i les madures, i si tens un problema l'expliques i dones la cara", ha sentenciat.
]]>






