directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 25 d'octubre de 2026 10:43 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 3 de setembre de 2015 18:26 h

BCN Checkpoint incorpora un laboratori per detectar infeccions recents de VIH

La nova maquinària ha permès descobrir tres casos que havien passat per alt als tests habituals

Barcelona (ACN).- BCN Checkpoint, el centre comunitari de detecció del VIH gestionat pel Projecte NOMS-Hispanosida, ha incorporat un laboratori de genètica que permet diagnosticar infeccions agudes mitjançant tecnologies de detecció de càrrega viral. La prova es fa en cas que hi hagi evidències d'una infecció recent malgrat que el resultat del test hagi estat negatiu perquè encara no hi hagi presència d'anticossos. En els primers tres mesos de posada en marxa d'aquest nou servei s'han fet un total de 314 proves de càrrega viral quan hi havia indicis que hi podia haver una infecció aguda i s'ha aconseguit diagnosticar tres infeccions agudes que no havien estat detectades pel test ràpid ni pel test de Western Blot.


Meulbroek ha afegit que tot plegat comportarà que el VIH tingui "un impacte molt menor" en la salut del pacient i que el seu sistema immunitari es pugui "recuperar totalment". Tot això, a més, "trenca la cadena de transmissió de noves infeccions, perquè en aquesta fase el virus es replica a nivells molt elevats".

En els primers tres mesos de posada en marxa d'aquest nou servei s'han fet un total de 314 proves de càrrega viral quan hi havia indicis que hi podia haver una infecció aguda i s'ha aconseguit diagnosticar tres infeccions agudes que no havien estat detectades pel test ràpid ni pel test de Western Blot.

Per a Ferran Pujol, director de BCN Checkpoint, aquestes dades confirmen "l'encert" d'apostar per la innovació i incorporar noves tecnologies en la detecció del VIH. També ha subratllat que el fet de poder oferir aquesta prova al mateix centre i sense esperes "permet reduir a només uns dies l'anomenat període finestra durant el qual no tenim la certesa que un resultat negatiu a la prova ràpida del VIH descarti totalment la possibilitat d'estar davant d'una infecció".
]]>



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.