directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 25 d'octubre de 2026 13:35 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 7 de setembre de 2015 12:42 h

Rosell i Bonet adverteixen dels riscos de la independència i demanen diàleg per superar el procés

Reclamen als empresaris que facin "un pas endavant" i expliquin "les conseqüències" del procés

Madrid (ACN).- El president de la CEOE, Joan Rosell i el de la Cambra de Comerç d'Espanya i de freixenet, José Luis Bonet, han advertit aquest dimecres a través d'una carta a La Vanguardia i de declaracions a la seu de la CEOE dels efectes negatius que una hipotètica independència de Catalunya tindria sobre l'economia catalana. Tots dos han demanat als empresaris que facin "un pas endavant" i es posicionin en contra d'un procés ple "d'incerteses" que "modificaria radicalment el nostre sistema institucional" i "tindria una repercussió directa a les empreses i als treballadors". Consideren que és el moment de "recuperar el diàleg" i propiciar "la negociació d'un pacte".


Rosell i Bonet han signat conjuntament aquest dilluns a La Vanguardia un article titulat "Mai és tard per al diàleg" on fan una crida a un "debat racional" i on rebutgen la independència per les "greus conseqüències" que suposaria una ruptura amb l'Estat i, segons ells, també amb la UE.

Malgrat que totes les patronals catalanes tret de Foment donen suport al procés, els dos apel·len a la responsabilitat dels empresaris a l'hora d'explicar als ciutadans els riscos que portaria associats la independència i recorden que una Catalunya dins d'Espanya disposa d'instruments als què no tindria accés com a estat independent, com el BCE, perquè "fora de la UE la supervivència es preveu complicada".

Per aquest motiu demanen als partits polítics que "exposin amb claredat a la ciutadania les conseqüències de les seves propostes perquè els votants acudeixin a les urnes amb ple coneixement de causa". També demanen als empresaris que facin "un pas endavant", assumeixin la responsabilitat d'explicar a la societat els riscos que es poden presentar" i es posicionin públicament en contra de la independència.

"Nosaltres mateixos, des de les empreses, hem de propiciar un debat racional amb els nostres col·laboradors (treballadors, clients proveïdors... ) sobre aquestes qüestions que són d'indubtable transcendència per al seu benestar i el de les seves famílies".

Segons tots dos, una Catalunya independent "quedaria fora de l'euro i tindria seriosos problemes per finançar-se" perquè "no podria recórrer al Banc Central Europeu o al Mecanisme Europeu d'Estabilitat" i les seves emissions de deute "es veurien fortament penalitzades".

A més, "les exportacions catalanes es veurien afectades" perquè "s'encaririen i perdrien competitivitat" i els productes catalans que es vendrien a Europa "passarien a estar gravats per la Tarifa Exterior Comuna" que s'aplica als estats no comunitaris.

Segons asseguren, tot plegat "afectaria particularment a les pimes, al petit comerç i als autònoms" perquè hi hauria "una reducció de la capacitat de consum dels ciutadans".

Crida a la negociació

La missiva acaba amb una crida a la "política d'estat" per "adaptar el que va ser un exitós pacte constitucional a la necessitat de corregir errors i desviacions" i "assentar les vases de convivència de futur". Segons apunten, "mai és tard per recuperar el diàleg que pugui propiciar una negociació d'un pacte", i "ara sembla l'única opció vàlida".
]]>



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.