directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 25 d'octubre de 2026 16:09 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Alt Empordà doble fletxa Dimecres, 9 de setembre de 2015 14:18 h

CCOO denuncia que la inversió anual per alumne a les comarques gironines ha caigut un 33% en cinc anys

El sindicat critica que a les aules hi ha 5.188 alumnes més però 152 professors menys que el 2011

Girona (ACN).- Comissions Obreres (CCOO) denuncia que "les retallades en educació continuen" i que la inversió anual per alumne a les comarques gironines ha caigut un 33% en cinc anys. Segons dades del sindicat, l'any 2010 el Govern destinava una mitjana de 4.281 euros per alumne i any mentre que la despesa aquest 2015 ha estat de 2.840 euros. "La inversió ha baixat estrepitosament i això repercuteix en la qualitat", ha afirmat la secretària general d'Educació al sindicat, Almudena González. CCOO critica que a les aules de la demarcació hi ha 5.188 estudiants més que el 2011 però, en canvi, són 152 professors menys. "Aquest any hi ha un increment de docents, però el balanç continua essent negatiu", ha exposat.


Tot i la incorporació, anunciada pel Departament d'Ensenyament, de 152 docents nous aquest curs a aules gironines, el sindicat assegura que no es recuperen les xifres del 2011. Segons les dades del sindicat, a les comarques gironines hi ha més alumnes per menys professors que fa quatre anys. En total, asseguren que hi ha 5.188 estudiants més i 152 professors menys.

Això fa que en alguns cursos, com a primer d'ESO, hi hagi un 13,29% dels grups amb 31 alumnes o més. "Un percentatge molt preocupat pe dèficit d'atenció educativa que suposa", ha afirmat González. El sindicat, a més, assegura que els cursos amb millors ràtios d'alumnes per classe no són per inversions o decisions polítiques, sinó per una "simple qüestió demogràfica". Com ara a P3, on han reduït les ràtios als grups perquè hi ha menys alumnes.

Almudena González ha assegurat que la davallada de la inversió per alumne i any ha estat de 33% en cinc anys. El 2010, exposa, el Departament invertia 4.281 euros per alumne i any i el 2015, segons els pressupostos actuals, la inversió és de 2.840 euros.

CCOO també critica que Girona "és la demarcació amb més mòduls prefabricats", un total de 310 dels 996 que hi ha a tota Catalunya. A més, González ressalta que no hi ha hagut inversió en la construcció de centres. "Les obres que s'estan realitzant ja estaven en marxa el curs passat", han exposat, i critiquen que alguns centres porten fins a deu anys en mòduls prefabricats.

El sindicat sosté que la davallada de la inversió afecta especialment el grup d'alumnes més vulnerables perquè afecten, sobretot, al personal vetllador que a aquestes alçades encara no ha començat a treballar ni saben quantes places hauran de cobrir o al personal laboral del programa 'Escola inclusiva i atenció a la diversitat'.

Una altra preocupació per al sindicat és la "implantació gairebé silenciosa" de la LOMCE i anuncien que donen ple suport als docents insubmisos que s'oposin a aplicar-ho.
]]>



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.