directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 25 d'octubre de 2026 17:07 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 9 de setembre de 2015 16:49 h

El govern espanyol accepta la xifra de 14.900 refugiats que ha fixat la UE

Sáenz de Santamaría afirma que l'executiu espanyol "treballa" perquè tinguin garantida la integració

Madrid (ACN).- La vicepresidenta del govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaría, ha aclarit aquest dimecres que el seu executiu accepta acollir els 14.931 refugiats que ha fixat la Comissió Europea per a l'Estat ja de manera oficial. "És voluntat del govern assumir aquesta xifra" i "estem treballant intensament perquè aquestes persones tinguin garantides no només l'acollida, sinó a mitjà i llarg termini la integració que mereixen al nostre país", ha afirmat. La vicepresidenta de la Generalitat, Neus Munté, ja va avançar aquest dimarts que la Generalitat espera que més de 4.000 d'aquests refugiats arribin a Catalunya.


"S'ha d'esperar que el que digui la Comissió. Seré molt constructiu i acceptaré el que ens plantegi", ha afegit en declaracions posteriors a l'esmorzar informatiu amb el candidat del PPC, Xavier Garcia-Albiol.

Rajoy ha reclamat una "política global" i que es vagi a "l'origen i al fons del problema, que es el que desgraciadament no ha fet la UE en els darrers anys", ha dit.

Aquest dimecres, el president de la Comissió Europea, Jean-Claude Juncker ha confirmat, durant el seu discurs sobre l'Estat de la Unió, els plans de la CE de distribuir 160.000 refugiats de forma "obligatòria" entre els estats membres.

"Tenim els mitjans per ajudar els que fugen de la guerra, el terror, l'opressió", ha dit, remarcant que els líders europeus han de ser "honestos" i posar "les coses en perspectives" perquè els refugiats "només són el 0,11% del total de la població".

Catalunya n'acollirà més de 4.000


La vicepresidenta del Govern i consellera de Benestar Social i Família, Neus Munté, va apuntae aquest dimarts que Catalunya "està preparada" per acollir en els pròxims mesos "més del doble" dels refugiats dels que ja va rebre durant la guerra dels Balcans (2.000 persones), i per tant una xifra superior als 4.000.


]]>



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.