directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 25 d'octubre de 2026 20:46 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Divendres, 11 de setembre de 2015 20:03 h

Homs demana al govern espanyol que "com a mínim" respecti una mobilització que ha estat "pacífica i radicalment democràtica"

El conseller de la Presidència considera que ha estat "la mobilització més important que s'ha fet fins ara"

Barcelona (ACN).- El conseller de la Presidència, Francesc Homs, ha demanat al govern espanyol que "com a mínim" respecti la mobilització d'aquesta tarda a Barcelona, que ha estat "pacífica i radicalment democràtica". Homs, en aquest sentit, espera que el govern del PP canviï "l'actitud i el menyspreu que tantes vegades hem sentit" cap a Catalunya. El conseller, d'altra banda, ha destacat que la Via Lliure és la mobilització "més important que s'ha fet fins ara" i ha considerat que "el que avui s'ha vist al carrer es veurà acompanyat a les urnes". Homs ha explicat que la Via és una manera "d'enfocar el futur del país, on hi ha lloc per tothom pensi el que pensi i voti el que voti"

Del govern espanyol, Francesc Homs només espera respecte "a aquestes alçades de la pel·lícula". "No demano ni que aplaudeixin ni que ho valorin positivament, però com a mínim s'hauria de respectar, i a partir d'aquí ja es veurà..." ha explicat a la premsa just després d'acabar l'acte de la Via Lliure. "Quan un poble s'expressa democràticament, sigui amb una mobilització així o a les urnes, això s'ha de respectar", ha etzibat. <br /><br />Segons Homs, la societat espanyola té "respecte i consideració" cap al poble català perquè hi veu una societat amb "la mà estesa i amb expressions pacífiques i democràtiques"; "altra cosa és el PP- que en això són uns campions- que mostren una actitud molt desconsiderada cap a Catalunya". <br /><br />Preguntat per si aquesta serà l'última gran manifestació com a autonomia, Homs ha dit que "això ho decidirà el poble de Catalunya a les urnes; li podré contestar a partir del 28 de setembre", ha dit amb un somriure a la boca. <br />



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.