directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 26 d'octubre de 2026 01:34 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Vallès Oriental doble fletxa Dimarts, 15 de setembre de 2015 13:05 h

La plantilla de Valeo es concentra a la plaça Sant Jaume per reclamar a la Generalitat que intercedeixi en el conflicte

La negociació entre la direcció i els treballadors es va tancar dilluns sense acord

Barcelona (ACN).- Desenes de treballadors de Valeo s'han concentrat aquest dimarts al matí a la plaça de Sant Jaume per reclamar a la Generalitat de Catalunya i a l'Ajuntament de Barcelona que intercedeixin en el conflicte laboral obert a la planta de Martorelles (el Vallès Oriental). El secretari general de la Secció Sindical de CCOO de Valeo Martorelles, Manuel Zamora, ha manifestat que els treballadors de la companyia necessiten "complicitat política amb la Generalitat i l'Ajuntament per negociar amb la direcció de Valeo i perquè volem continuar vivint i treballant a Catalunya" i ha lamentat que les institucions catalanes "fins ara han estat al marge" del conflicte laboral.


"Si porten a terme els seus plans, els treballadors continuarem amb la vaga, ja que hi ha acords fins al 2019 de produccions a la planta de Valeo a Martorelles", ha sentenciat el secretari de CCOO a Valeo. Zamora ha apuntat que l'empresa ha posat sobre la taula la possibilitat d'anar a treballar a Saragossa amb les condicions acordades en un anterior trasllat, corresponent a la planta de Valeo de Villaverde (Madrid), però els sindicats calculen que aquestes condicions no es podran complir.

La negociació acaba sense acord

Precisament aquest matí, CCOO de Catalunya ha comunicat que la negociació sobre l'expedient presentat per Valeo Clima per traslladar l'activitat productiva a Saragossa i tancar la planta de Martorelles ha finalitzat sense acord. Dilluns a la tarda va tenir lloc la darrera reunió de negociació entre la direcció de Valeo i el comitè d'empresa, "en la qual l'empresa va mantenir la seva decisió, plena d'irregularitats legals, i no va atendre les reivindicacions de la plantilla per salvaguardar els llocs de treball", informa el sindicat.

"CCOO, amb la resta del comitè d'empresa, impugnarà judicialment aquesta decisió de l'empresa i mantindrà la mobilització fins que s'obri un escenari que permeti debatre el manteniment de l'activitat productiva i l'ocupació a la planta de Martorelles i trobar solucions laborals i socials per al conjunt de la plantilla", ha comunicat CCOO. El sindicat afegeix que la planta de Martorelles "destaca dins el grup per les seves ràtios de competitivitat, qualitat i productivitat, i denuncia que amb aquesta decisió, l'empresa està incomplint el pla industrial signat, que garantia l'ocupació i les inversions a la factoria de Martorelles fins al 2019".
]]>



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.