directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 26 d'octubre de 2026 01:36 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 15 de setembre de 2015 13:15 h

Greenpeace alerta que 11 camions amb residus nuclears travessaran anualment 12 municipis tarragonins en direcció a l'ATC

Els vehicles transportaran les 1.770 tones de material radioactiu que produiran les centrals d'Ascó i de Vandellòs els pròxims 40 anys

Madrid (ACN).- Greenpeace ha alertat aquest dimarts que 11 camions procedents de les centrals d'Ascó i de Vandellòs travessaran anualment una dotzena de municipis de Tarragona per transportar les 1.770 tones de material radioactiu que produiran durant el pròxims 40 anys en direcció al Magatzem Temporal Centralitzat que s'ha de construir a la localitat de Villar de Cañas, a Cuenca. Les poblacions afectades serien les d'Amposta, Camarles, El Perelló, Freginals, García, l'Aldea, l'Ampolla, l'Ametlla de Mar, Masdenverge, Mora la nova, Tivissa i Ulldecona. Així se'n desprèn de l'estudi que ha presentat l'organització ecologista alertant dels riscos del transport d'aquest material procedent de les centrals de l'Estat.


Es tracta de set rutes, entre les que hi ha la d'Ascó i la de Vandellòs, que partiran dels emplaçaments nuclears on es troben els 9 reactors i que poden afectar més de 6 milions de persones. A banda de Catalunya, la resta de Comunitats Autònomes a les que podria afectar el transport d'aquest material són el País Valencià, Castella i Lleó, Castella la Manxa, Madrid i Extremadura

El director de Greenpeace, Mario Rodríguez, ha lamentat que no s'hagi consultat els ciutadans d'aquests municipis i que tampoc "hagin tingut l'opció de manifestar el seu parer al respecte". "El procés està ple de riscos", ha subratllat, per afegir que "no es pot deixar 216 municipis al marge d'un tema que els hipotecarà durant tants anys".

Greenpeace considera que els municipis pels quals passaran aquests combois nuclears haurien d'intervenir en la presa de decisions i denuncia que el ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient no hagi escoltat la petició de l'entitat ecologista d'introduir totes aquestes poblacions al projecte.

És per això que sol·liciten la paralització "immediata" de la construcció del magatzem temporal centralitzat de Villar de Cañas perquè, segons ells, "no hi ha cap termini previst pel qual s'hagin d'accelerar les obres". També demanen l'actualització del pla de residus radioactius i critiquen que el projecte es fonamenti en un pla obsolet, de l'any 2006.

En aquest sentit, l'entitat ecologista ha posat la seva pàgina web a disposició dels habitants d'aquestes localitats per tal que facin arribar una petició als responsables polítics per tal de promoure iniciatives de suport a una "moratòria" al projecte del Magatzem Temporal Centralitzat de Residus Radioactius de Villar de Cañas.

Un risc per a les persones

La responsable de la campanya nuclear de Greenpeace, Raquel Montón, ha assegurat que el transport de tot aquest material radioactiu pot suposar un risc molt alt per a les persones ja que el nivell d'irradiació pot ser important. "En funció de la distància la dosi pot ser major o menor", ha alertat, per afegir que "a nivell mèdic no existeixen marges segurs".

Així mateix i durant la seva exposició, ha explicat que es poden produir imprevistos durant el trajecte i ha posat com a exemple els més de 700 incidents que s'ha produït al Regne Unit en els últims 25 anys, i ha avisat que sovint s'incompleixen els estàndards de seguretat que estableix la normativa europea per al transport de material radioactiu.




]]>



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.