Hiroshima encara la segona temporada descobrint nous talents internacionals i projectes reconeguts
La performer Sylvia Rimat farà l'espectacle inaugural proposant una obra sobre la memòria i la representació
Barcelona (ACN).- El 25 de setembre la sala Hiroshima encetarà la seva segona temporada, mantenint la línia artística a partir de la qual va néixer. L'aposta pels artistes i companyies emergents que treballen amb nous llenguatges i amb una notable presència internacional. Entre les propostes destacades hi ha l'obra que obrirà la programació del primer trimestre, Sylvia Rimat, que aspira a fer un espectacle que "cap espectador pugui oblidar", segons Gaston Core, director artístic de la sala. Hiroshima es fixa com a l'objectiu consolidar la línia artística i plantejar estratègies per vincular-se a entitats culturals locals i internacionals.
El fet que sigui una dona la que inauguri la temporada no és una casualitat, ja que la presència femenina a la sala serà una constant aquest nou curs, amb el 65% dels espectacles programats creats i interpretats per dones.
Hiroshima, d'octubre a desembre
A l'octubre, Hiroshima basarà la seva programació amb la dansa, el teatre i la música de la mà de la companyia francesa K. Danse, amb l'espectacle 'Monster'. També arribarà a la sala la cantant lírica Ilona Shneider, així com l'artista Cris Blanco amb la proposta 'El Agitador Vórtex'. Miquel Barcelona i Laura Vilar (NunArt) amb 'El banquet' o l'aposta de l'artista japonesa Yuko Kawamoto amb 'Forest Where Stardust PIKAru'.
Finalment, Roberto Romei, J. Carlos Lérida i Sila aterraran a Hiroshima amb 'El aprendizaje', Maria Arnal i Marcel Bagés amb 'Codi obert', Amaranta Velarde i Tania Arias Winogradow també en seran protagonistes.
El mes de novembre serà el torn de 'Cuerpo&Performance' amb performers com Abraham Hurtado, juntament amb l'espectacle teatral 'Hostiando a M'. Així mateix, també arribarà a l'escena 'UnDosTresUnDos' d'Albert Quesada, que la mateixa setmana s'haurà estrenat al Temporada Alta, i la proposta teatral de Mònica Muntaner i Kike Salgado 'Menta in iurmain'.
Al desembre, la companyia txeca Spitfire pujarà a l'escenari, i li prendrà el relleu 'Bonne, Belle, Douce' d'Alejandro Curiel, entre d'altres. David Ymbernon tancarà l'any a la sala amb l'espectacle per a tots els públics 'Pla fix, Latung La La'.
Balanç dels primers mesos de funcionament
Hiroshima va obrir les portes el passat 17 d'abril al barri del Poble Sec amb una fórmula que combinava les arts escèniques, la música i la restauració. El nou espai independent es va aixecar en una antiga fàbrica d'ascensors a tocar de la Sala Apolo, després de dos anys d'obres d'adequació.
Passats els primers mesos, Gaston Core destaca que han aconseguit "definir" i "marcar" la línia de programació artística que volien i portar fins a la sala un públic "molt heterogeni", un dels objectius que perseguien, posant la sala en el mapa "de la ciutat i a nivell europeu".
]]>






