directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 26 d'octubre de 2026 01:33 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Bages doble fletxa Dimarts, 15 de setembre de 2015 16:01 h

Els Consells Comarcals del Bages, Osona i Vallès Oriental assumeixen algunes competències del Moianès fins al 2016

Els tres ens comarcals gestionaran temes d'ensenyament i serveis socials fins que la nova comarca se'n pugui fer càrrec

Manresa (ACN).- Amb l'objectiu de no perjudicar els serveis que afecten als ciutadans, els Consells Comarcals del Bages, Osona i Vallès Oriental, assumeixen les competències d'ensenyament i serveis socials fins que se'n pugui fer càrrec el Moianès a partir de l'1 de gener de 2016. Des que es va crear el nou ens comarcal, els altres consells van iniciar un període de traspàs perquè la comarca pogués assumir les diferents competències. De moment però, les que afecten a temes com les beques, menjador, transport escolar, atenció a la infància o immigració, es continuaran gestionant des del Bages, Osona i Vallès Oriental. Aquest és un dels temes que s'han tractat en una reunió dels consells amb la Generalitat.

A la reunió hi han participat els presidents dels tres ens, el diputat Dionís Guiteras, el delegat territorial de la Catalunya Central, Juli Gendrau, el secretari de Cooperació i Coordinació de les Administracions Locals del Departament de Governació i Relacions Institucionals, Joaquim Ferrer, i la directora general d'Administració Local del mateix departament, Montserrat Mundi.<br /><br />En la reunió s'ha decidit que des de Serveis Territorials de la Catalunya Central es convocaran reunions tècniques per àmbits i que es prioritzaran serveis socials, educació, consum i habitatge. L'objectiu és que el dia 1 de gener de 2016 el Consell Comarcal del Moianès pugui assumir totes les competències.<br /><br />En el cas del Consell Comarcal del Bages, s'ha compromès a gestionar el servei de menjador escolar durant tot el curs que ara comença per no perjudicar el servei. I, a més, ha assumit l'adjudicació i execució de les obres de portada d'aigua del Llobregat a l'Oller del Calders, amb un cost de prop de 150.000 euros. <br />



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.