directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 26 d'octubre de 2026 03:18 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Vallès Oriental doble fletxa Dimecres, 16 de setembre de 2015 14:30 h

Un narcotraficant penedit incrimina guàrdies civils en un robatori de cocaïna del 2001

L'Audiència jutja tres agents i quatre 'narcos', en una operació vinculada a un altre robatori de droga al Port de Barcelona

Barcelona (ACN).- Un narcotraficant penedit ha incriminat aquest dimecres durant un judici a l'Audiència de Barcelona tres guàrdies civils en un robatori de cocaïna l'any 2001. Estan acusats els tres guàrdies civils, el 'narco' penedit i tres traficants de drogues més. Un cinquè traficant ha quedat absolt per prescripció del delicte. La fiscalia demana vuit anys de presó per als guàrdies civils, sis per als traficants i un per a l'exnarco penedit, que va confessar els fets l'any 2008 quan va ser incriminat pels seus antics companys en l'assassinat de dos vigilants de seguretat d'un furgó blindat a Terrassa l'any 2002.


Però l'objectiu dels traficants i els guàrdies civils era quedar-se amb la droga i no pagar-la. Per això, van extreure uns tres quilos i la resta la van barrejar amb farina i la van distribuir en quatre paquets. La barreja fraudulenta la van abandonar en un Audi A3 robat a Tarragona setmanes abans, prop del cementiri de Parets del Vallès. Un dels guàrdies civils va avisar a una patrulla del mateix cos que hi podia haver aquesta droga en un cotxe abandonat i obert, però també van acudir allà per supervisar el fals decomís.

Els tres quilos que es van quedar van ser distribuïts al mercat minorista per un dels narcotraficants, que estava acusat, però que l'Audiència ha absolt 'in voce' aquest mateix dimecres per prescripció dels fets.

Pocs dies després, una revista comarcal va publicar la notícia que s'havien trobat 3,4 quilos de cocaïna en el cotxe abandonat, valorats en més de 180.000 euros. Els traficants van explicar al 'narco' colombià que la Guàrdia Civil els havia perseguit i que havien hagut d'abandonar el cotxe amb la droga, i li van mostrar la notícia publicada. D'aquesta manera, es van estalviar de pagar la cocaïna.

Alguns dels acusats també van estar involucrats en un altre cas de corrupció policial, que hauria permès robar uns 400 quilos de cocaïna d'un contenidor del Port de Barcelona, tot i que els guàrdies civils van quedar absolts. La resta d'acusats han negat els fets del 'narco' penedit, a qui han acusat de mentir i han amenaçat en ple judici tot i les advertències del magistrat.]]>



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.