directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 26 d'octubre de 2026 06:36 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Dijous, 17 de setembre de 2015 15:12 h

Nous testimonis corroboren les coaccions i amenaces de l'exdirector de l'Institut de Gospel de Barcelona als seus alumnes

Els psicòlegs admeten que els cantaires van patir situacions desagradables i doloroses" però no els han quedat seqüeles

Barcelona (ACN).- Nous testimonis han corroborat aquest dijous les declaracions dels 16 alumnes de l'Institut de Gospel de Barcelona que van denunciar el seu exdirector per suposades coaccions, amenaces i vexacions. Així, diversos exalumnes no denunciants, han explicat que a l'exdirector practicava una "pressió psicològica" molt forta i volia "controlar la vida privada" de qui ell considerava els seus "deixebles". Tot i així, altres exalumnes han dit que aquesta pressió mai van veure que es convertís en desproporcionada i han defensat en part la feina de l'exdirector.


Aquest dijous també han declarat tres psicòlegs forenses que van avaluar els denunciants. Degut al temps transcorregut, van poder constatar que els joves havien passat per episodis "dolorosos i desagradables" que es correspondrien amb el tracte rebut per part del seu exdirector, però ja no tenien seqüeles psicològiques permanents.

Qui ha sortit en defensa de l'exdirector han estat la seva actual parella i els dos fills d'aquesta, que també van cantar a l'Institut. L'exdirector i la dona van començar a ser parella a mitjans del 2007, mesos després que la dona comencés a cantar al grup. Un any després, però, ho van deixar perquè Alberdi deia que no podia ser un "home d'una sola dona". No obstant això, a finals del 2009, poc abans que els denunciants s'escindissin del grup, Alberdi li va demanar de reprendre la relació.

Aquesta dona ha assegurat que Alberdi no insultava a ningú i que ella no va presenciar ni ningú li va explicar cap maltractament psicològic a cap cantaire. De fet, la dona ha explicat que es portava força bé amb algunes de les cantants denunciants, a qui fins i tot feia catequesi i convidava sovint a casa seva a sopar. Una d'elles, per ordre d'Alberdi, va fer classes particulars al fill d'aquesta dona de forma gratuïta.

Els fills d'aquesta dona, que van conviure durant un temps amb Alberdi, han explicat que als grups es feien exercicis de cohesió i de concentració, i que en alguns moments es podien fer pesats o durs, però mai van percebre que fossin extralimitats. També han negat que Alberdi insultés o vexés mai cap alumne.
Alberdi s'enfronta a una petició de 80 anys de presó en total per delictes de coaccions, amenaces, contra la integritat moral i contra la llibertat religiosa contra 16 persones, tot i que com a molt compliria 6 anys de presó. La fiscalia demana l'absolució de l'exdirector.]]>



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.