AMPLIACIÓ: Baleària ofereix un vaixell a la Generalitat Valenciana amb capacitat per evacuar 1.100 refugiats sirians
Els refugiats arribarien al novembre a València si el govern espanyol autoritza el desplaçament que ha sol·licitat l'executiu valencià
València (ACN).- La companyia Baleària ha posat a disposició de la Generalitat Valenciana un vaixell amb capacitat per evacuar 1.100 refugiats sirians des de l'illa de Lesbos (Grècia) fins al port de València. Així ho han anunciat aquest divendres en roda de premsa el president de Baleària, Adolfo Utor, el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig i la vicepresidenta Mònica Oltra. El vaixell ha de comptar amb l'autorització del govern espanyol i permetria dur a l'Estat espanyol el pròxim novembre part de la quota assignada, uns 15.000. Els refugiats serien allotjats a l'edifici Veles e Vents del port de València, que va ser seu de la Copa del Amèrica de Vela.
En declaracions als mitjans, el president Puig ha mostrat satisfacció per la decisió perquè representa "entre tots junts estem aconseguit que la Comunitat Valenciana sigui el referent d'un nou paradigma que és la justícia social i la cooperació, la llibertat, la cultura, la creativitat, la Mediterrània".
El cap del Consell ha explicat que fa unes setmanes a iniciativa de la vicepresidenta Oltra qui va suggerir l'obertura d'un corredor marítim "per solucionar el drama dels refugiats sirians".
Mónica Oltra ha indicat que s'ha efectuat un contacte amb el govern espanyol perquè l'administració grega autoritzi el desplaçament d'un vaixell a l'illa de Lesbos. Oltra ha dit que mentre que la Unió Europea intenta posar-se d'acord "no podem seguir discutint mentre la gent s'ofega o s'esgarra la pell en les tanques d'Hongria".
En aquest sentit, ha dit que quan es va efectuar la petició a Baleària la companyia ja estava mobilitzada. En concret, la naviliera ofereix el vaixell Martí i Soler sense cap cost i amb capacitat per unes 1.200 persones, que podria acollir refugiats, personal sanitari i ONG, entre altres.
"El govern d'Espanya ha de saber que tenim l'organització, els albergs, les ONG, el sistema educatiu per atendre els nens, el sistema sanitari, el departament de multilingüisme per fer les traduccions, tenim preparada una proposta d'un corredor per la Mediterrània i ara també tenim el vaixell. L'únic que ens cal és l'autorització per poder organitzar-lo", ha conclòs Oltra.
]]>






