La fiscalia demana tres anys de presó pels tres acusats d'haver estafat a Vielha un home que li va tocar la loteria
La víctima, amb una disminució del 65%, assegura que el van "enganyar" per quedar-se el pis que va comprar
Lleida (ACN).- La fiscalia demana tres anys de presó per a cada acusat -un matrimoni i el tiet d'ella- d'haver estafat un home amb una disminució del 65%. La víctima, a qui li va tocar la loteria l'any 2001, ha explicat que coneixia al matrimoni de veure'ls per Vielha, on tots vivien, i que es va oferir a acollir-los perquè es va assabentar que els feien fora del pis per no pagar el lloguer. La víctima, va comprar un pis on va anar a viure amb el matrimoni i els fills d'ambdós i va posar a l'escriptura la dona (amb un 50%) amb la intenció que el cuidessin. L'home, però, denuncia que el van fer fora i que el van "enganyar" per quedar-se el 100% pis. El judici ha tingut lloc aquest divendres a l'Audiència de Lleida.
Amb el pas dels dies, però, la convivència, segons el denunciant, no era bona i va marxar de viatge uns dies. Quan va tornar, no li van obrir la porta i llavors els va denunciar. El judici no es va arribar a dur a terme perquè les parts van arribar a un acord. La dona va renunciar al seu 50% del pis i el denunciant va recuperar la propietat del 100% de l'habitatge.
Dies més tard, però, el denunciant, perquè "confiava plenament en ells", ha dit, va anar a parlar amb la parella per dir-los que si volien, ho podien tornar a intentar ja que se sentia "sol i perdut", ha reconegut. Van citar-se llavors amb un notari a les Borges Blanques i van repartir el pis en tres parts, per ell i per cadascun dels membres del matrimoni. Segons el matrimoni, li van pagar 45.000 euros per aquests dos terços de pis, però el denunciant assegura que no va rebre ni un euro. 18 dies més tard, davant del mateix notari, el denunciant va signar que li donava el seu terç del pis al tiet de la dona. Segons els acusats, li van pagar 27.000 euros més per aquesta tercera part però l'acusat insisteix que ell no va rebre diners per part dels acusats. A més, en aquest cas, ha assegurat, "no sabia què estava signant". "Em van enganyar", ha dit. "No sabia que estava perdent el meu pis", ha afegit.
Actualment el pis és propietat del matrimoni ja que van comprar-li, asseguren, després, la tercera part al tiet. El pis va costar inicialment, l'any 2002, 12 milions de les antigues pessetes i el va pagar el denunciant íntegrament gràcies a un crèdit que li va concedir una entitat financera amb l'aval del premi de la loteria. Encara avui segueix pagant el crèdit amb els 3.000 euros mensuals, un import que s'abona a l'entitat financera fins al 2019. La víctima actualment viu gràcies a una pensió en una residència d'Oliana que pertany a una entitat d'acollida.
La fiscalia demana que s'imposi a cadascun dels tres acusats 3 anys de presó per estafa perquè considera que van aprofitar-se de la víctima per quedar-se, no només amb el pis, sinó també amb un 4x4 que tots han reconegut que va comprar el denunciant per l'acusat. El denunciant té una disminució del 65% per un trastorn mental paranoide crònic, segons un informe de la junta d'Andalusia. Segons els pèrits, la víctima no entén les coses complicades, té un coeficient intel·lectual per sota de la mitjana i és una persona susceptible de ser enganyada i manipulada.
]]>






