directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 26 d'octubre de 2026 09:58 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Alt Empordà doble fletxa Dissabte, 19 de setembre de 2015 18:26 h

Els apicultors gironins ja han trobat una quinzena de nius de vespa asiàtica en el que porten d'any

Ho han donat a conèixer en una trobada a Cantallops, on han col·locat insecticida al darrer niu localitzat d'aquesta espècie invasora

Cantallops (ACN).- En els darrers set mesos, els apicultors gironins amb l'ajuda dels Agents Rurals ja han localitzat uns 15 nius de vespa velutina arreu de les comarques gironines. Gran part d'ells han estat destruïts i, des del sector, assenyalen que ha augmentat la presència d'aquesta espècie invasora que s'alimenta d'abelles, sobretot a la zona de l'Alt Empordà, la Garrotxa i el Ripollès. "El 2013 només vam trobar 3 nius, l'any passat 15 i enguany, en set mesos, ja hem assolit la quinzena i és possible que acabem el 2015 arribant als 40 nius localitzats i destruïts", ha explicat el secretari dels Apicultors Gironins Associats, Carles López. Unes dades que s'han donat a conèixer en una trobada a Cantallops.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.