Millo (PPC) critica que el Govern "ha tingut diners per invertir en estructures d'Estat" però no per desencallar projectes
El cap de llista denuncia manca de compromís de la Generalitat amb prioritats estratègiques per a l'Alt Empordà
Figueres (ACN).- El cap de llista del PPC a les comarques gironines, Enric Millo, ha criticat que el Govern hagi "tingut diners" per crear estructures d'Estat, "per donar subvencions ideològiques o per promocionar el procés rupturista" i, en canvi, no tingués pressupost per desencallar projectes importats per a l'Alt Empordà. El candidat ha fet campanya aquest dissabte a Figueres on ha assegurat que el PP "ha complert" amb algunes prioritats estratègiques, com incloure una partida als Pressupostos Generals de l'Estat per a la rehabilitació de la casa natal de Dalí a Figueres. "Mentre alguns s'amaguen per no fer balanç de govern, nosaltres complim", ha afirmat Millo.
El PP ha convocat expressament els mitjans davant la casa natal de Salvador Dalí. "No és casualitat que hagi escollit aquest lloc, el carrer Monturiol número 6, per parlar dels nostres compromisos amb la comarca de l'Alt Empordà i, concretament, amb Figueres, ja que vàrem adquirir el compromís de treballar perquè el govern de l'Estat invertís en la rehabilitació de la casa natal de Dalí i així ho hem fet", ha afirmat Millo que ha afegit que això demostra que el PP és "de fiar" perquè "compleix" amb els compromisos.
"L'any 2016 l'Estat invertirà en la rehabilitació d'aquest espai 500.000 euros, tal i com surt en els PGE del proper any", ha detallat Millo que descarta que sigui una partida que figuri a la llei "per quedar bé" sinó que hi és "per voluntat política expressa del PP".
Millo ha assegurat que el PPC va demanar al govern català, via esmena als pressupostos de la Generalitat, que també s'impliqués en aquesta rehabilitació per la importància que té per a la ciutat de Figueres. "Però ells ja sabem a què dediquen els diners, a crear estructures d'Estat o a promocionar el procés rupturista, però no tenen diners per invertir en un projecte cultural i de promoció de la ciutat com aquest", ha criticat Millo.
Millo ha desgranat altres compromisos amb l'Alt Empordà com impulsar l'ampliació del nombre de places de residència per a persones discapacitades, la creació d'un centre de respir per a que les famílies puguin ingressar els familiars que ho requereixin durant un període curt de temps, la creació del servei de radiologia al CAP Doctor Subirós de La Jonquera, el servei de pediatria al CAP de Vilafant o el servei d'urgències 24 hores al CAP de Castelló d'Empúries.
]]>






