directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 26 d'octubre de 2026 15:58 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 22 de setembre de 2015 22:44 h

François Flores i Erramun Sagarzazu, identificats com els individus que acompanyaven els etarres Sorzábal i Pla

S'han trobat dues pistoles al registre d'un habitatge a Saint Éitenne de Baïgorry, a França

Barcelona (ACN).- François Flores, ciutadà francès de 45 anys, i Erramun Sagarzazu Gaztelumendi, nascut a Irún i de 49 anys, han estat identificats com els dos individus que estaven amb els presumptes dirigents d'ETA David Pla i Iratxe Sorzábal, que han estat detinguts avui a la localitat francesa de Saint Étienne de Baïgorry. Tots quatre han estat detinguts en l'operació 'Pardines' que han dut a terme la Guàrdia Civil i la Direction Générale de la Sécurité Intérieure (DGSI) francesa. Flores és propietari de la casa rural en la qual s'han produït les detencions. El 2007 ja havia estat detingut per la policia francesa per actes de 'kale borroka' comesos a França.


Un cop posat en llibertat, afegeix el Ministeri de l'Interior, es va integrar a l'aparell polític d'ETA. El 2005 va ser detingut una altra vegada a França al costat de Bernard San Sebastián i Oier Goitia Abadia, tots ells integrants de l'aparell internacional d'ETA.

El 2010 va ser condemnat a 10 anys de presó per la Sala Especial del Criminal de París per delictes d'associació de malfactors, tinença d'armes, falsificació de documents i receptació de robatori procedent de banda organitzada.

El 2014 va ser detingut per la Guàrdia Civil a Oiartzun per un presumpte delicte d'enaltiment del terrorisme, en col·laborar en l'organització d'un acte públic en homenatge als membres d'ETA Francisco Javier López Peña 'Thierry' i Arkaitz Bellón Blanco, que van morir el 2013.

D'altra banda, al registre efectuat a la casa rural de Saint Étienne de Baïgorry s'ha intervingut material informàtic i dues pistoles. L'operació continua oberta i no es descarten més detencions.
]]>



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.