Iglesias admet que el resultat és "altament decebedor" i lamenta que s'hagi imposat la "irresponsabilitat"
El líder de Podem critica "les rialles i celebracions d'alguns" després d'unes eleccions que deixen Catalunya i Espanya en un "carreró sense sortida"
Madrid (ACN).- El líder de Podem, Pablo Iglesias, ha admès que el resultat electoral de Catalunya sí que es pot és "altament decebedor" i ha lamentat que s'hagi imposat la "irresponsabilitat" d'aquells partits als quals els "sobra la meitat" de la societat catalana, en referència tant a les llistes independentistes com a les contràries a la secessió. "Hem apostat per escoltar, pel sentit comú i per la responsabilitat d'estat i esta clar que la responsabilitat d'estat no ha funcionat electoralment, sinó el contrari", ha reblat. Iglesias ha criticat "les rialles i celebracions d'alguns a la vista d'un resultat que deixa Catalunya i Espanya en una situació de carreró sense sortida".
"Espanya no necessita un president del govern que amenaci amb enviar l'exèrcit, Espanya necessita un president que escolti Catalunya i jo vull ser aquest president", ha assegurat. Iglesias ha admès que els resultats electorals a Catalunya posaran difícil a Podem el camí cap a les eleccions generals però ha subratllat que la formació s'esforçarà i treballarà perquè s'imposi el "sentit comú" el 20 de desembre.
D'altra banda, Iglesias ha advertit que, després dels resultats electorals, als governants els serà "molt difícil" prendre decisions a partir d'ara.
El líder de Podem ha reafirmat el seu compromís amb el dret a decidir: "Jo no vull que Catalunya se'n vagi d'Espanya però aquesta decisió l'hauran de prendre els catalans i catalanes".
]]>






