AMPLIACIÓ: La píndola de l'endemà es dispensarà de manera gratuïta als centres de salut sexual del País Valencià
L'anticonceptiu torna a oferir-se als centres després que l'any 2009 va ser retirat per la conselleria de Sanitat
València (ACN).- Els centres de salut sexual i reproductiva del País Valencià dispensaran gratuïtament a les dones que ho necessitin la denominada 'píndola de l'endemà', anticonceptiu d'emergència per evitar embarassos no desitjats. Així ho ha fet públic aquest dijous la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Carmen Montón, que ha explicat en roda de premsa el protocol elaborat. L'anticonceptiu torna a oferir-se de manera gratuïta als centres de salut sexual després que l'any 2009 va ser retirat per la conselleria de Sanitat. Montón ha explicat que hi ha una doble via d'accés a aquest medicament, o bé a través de la seva compra sense recepta a les farmàcies i ara també gratuïta en una consulta als centres.
La consellera ha destacat que la píndola "es tracta d'un recurs excepcional, pel que en cap cas ha de substituir a un mètode anticonceptiu convencional". Montón ha afegit que amb la recuperació de la gratuïtat als centres de salut el govern valencià fa "una aposta ferma en la prevenció dels embarassos no desitjats".
Citació a través del web
Montón també ha remarcat que el seu departament ha facilitat que les dones puguin obtenir una cita per a una consulta al centre de salut sexual i reproductiva, bé a través de la pàgina web de la conselleria (a partir del proper dilluns), o bé a través de les farmàcies, que podran demanar-li també una cita en línia en el moment de la dispensació.
]]>






