directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 27 d'octubre de 2026 07:39 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Baix Llobregat doble fletxa Divendres, 2 d'octubre de 2015 12:07 h

Martorell celebra la tradició vinícola amb la Festa del Roser i una fira Vimart que creix en cellers i restauradors

També tindrà lloc la Festa del Most, una cercavila pels carrers del municipi

Martorell (ACN).- Martorell celebra des d'aquest divendres i fins diumenge la Festa del Roser, amb més d'una setantena d'activitats relacionades amb la cultura i la tradició vinícola, com fires, tallers, degustacions o maridatges, entre altres, i que reuneix restauradors, sommeliers, enòlegs i cellers d'arreu de Catalunya. Dues de les cites més destacades seran, dissabte, la Festa del Most, que consisteix en una cercavila pels carrers del municipi, i la Fira de Vins i Caves de Martorell, coneguda com a Vimart. Enguany, en la cinquena edició, el Vimart augmenta l'espai d'exposició i el nombre de cellers i restauradors participants i tindrà com a convidada especial la DO Penedès, de la qual Martorell forma part.

La Festa del Most preveu reunir més d'un miler de participants a una cercavila que comença a la Plaça del Vi de Martorell amb la recollida de raïm i que recuperà la manera tradicional d'elaborar el vi en el recorregut per diversos carrers del centre del municipi. <br /><br />El mateix dissabte, el Vimart tindrà lloc al nucli antic de Martorell i proposa un seguit d'activitats que ja van començar dimecres per escalfar motors amb el nom de Racons del Vimart, combinades amb espectacles de petit format i formacions en enologia com tastos, maridatges, gastronomia i conferències. Enguany, la fira acollirà la participació de diferents cellers i caves de les denominacions d'origen Penedès i Catalunya. El Vimart ofereix un espai per a visitants, restauradors, sommeliers, agents vinícoles, enòlegs i cellers per tastar vins i caves i amb propostes gastronòmiques. <br /><br />En el marc de la Festa del Roser, també s'han programat concerts, funcions teatrals i propostes de cultura popular, com el concert d'Aspencat o els espectacles 'Somriures i llàgrimes' i 'Tot Plegat', de la companyia Teatre Mòbil. <br />



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.