directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 27 d'octubre de 2026 08:38 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 2 d'octubre de 2015 17:13 h

Rajoy signarà el decret de convocatòria de les eleccions el 26 d'octubre i les noves Corts es constituiran abans del 15 de gener

La legislatura s'acabarà el 20 de novembre i el 21 el govern espanyol entrarà en funcions

Madrid (ACN).- El president del govern espanyol, Mariano Rajoy, convocarà les eleccions generals el 26 d'octubre, segons un document de treball del govern espanyol al què ha tingut accés l'ACN on consta el calendari amb què treballa l'executiu. El decret de convocatòria entrarà en vigor l'endemà, el divendres 27 d'octubre, un cop publicat al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE). El 20 de novembre acabarà la legislatura i govern espanyol entrarà en funcions el 21 de novembre. La campanya electoral començarà el 4 de desembre i després de les eleccions del 20 de desembre el Congrés disposa de temps fins el 14 de gener per constituir-se.


La data constarà al decret de convocatòria que signarà el mateix Rajoy i que obrirà el calendari que estableix la Llei Orgànica del Règim Electoral General (LOREG) per celebrar el procés electoral.

Al decret també hi constarà la data de dissolució de les Corts. Serà el 20 de novembre, més que suficient, segons l'executiu, per aprovar els pressupostos generals de l'Estat per al 2016 que ja es troben en tramitació.

Els partits hauran de comunicar a la Junta Electoral possibles pactes de coalició electoral el 6 de novembre del 2015 i podran presentar les seves candidatures entre l'11 i el 16 de novembre. Es faran públiques el dia 18 de novembre i es proclamaran el 23 de novembre.

L'inici de la campanya electoral tindrà lloc el 4 de desembre i l'escrutini general de les paperetes s'allargarà fins a tres dies després dels comicis, el 23 de desembre.

Fetes les eleccions i l'escrutini, només quedarà constituir les noves Corts. El Congrés haurà de ser convocat durant els 25 dies següents a les eleccions, és a dir, fins el 14 de gener.
]]>



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.