directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 27 d'octubre de 2026 11:33 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 6 d'octubre de 2015 13:19 h

AMPLIACIÓ: La reivindicació d'un nou finançament serà l'eix central de la manifestació del 9 d'octubre

'Un nou finançament per a un nou País Valencià' és lema escollit per la comissió Nou d'Octubre. Un refugiat sirià llegirà el manifest

València (ACN).- 'Un nou finançament per a un nou País Valencià' és el lema de la manifestació que el 9 d'octubre, diada valenciana, recorrerà els carrers de València. La comissió 9 d'octubre, integrada per associacions, sindicats i partits de l'esquerra i el nacionalisme, ha presentat aquest dimarts en roda de premsa la tradicional manifestació, que enguany estarà marcada pel canvi polític al govern de la Generalitat Valenciana. El finançament serà l'eix principal de la marxa però també "la solidaritat com a valor que ha de caracteritzar un nou País Valencià". En aquest sentit, un refugiat sirià llegirà el manifest final per fer visible la reclamació de "respostes efectives" per a les persones que fugen de la guerra.


El portaveu ha dit que la comissió assumeix la tasca de conscienciació de la societat sobre el problema del finançament i en favor d'un consens social perquè "la majoria del País Valencià ha d'entendre que és una societat".

En aquest sentit, ha afegit que "sense finançament serà impossible construir un nou País Valencià, que surti de la crisi, creant ocupació, en favor de l'economia productiva i de la igualtat socials, de la cultura i la llengua i per la recuperació dels mitjans en llengua pròpia".

Preguntat per si cap membre del govern valencià actual acudirà a la manifestació, Gisbert ha dit que ho desconeix. Sobre la idea de la Generalitat Valenciana de fer una gran mobilització en favor del millor finançament, el portaveu ha convidat a sumar-s'hi a la seva però ha dit que aquesta és una reivindicació "de llarg recorregut" que no finalitza el 9 d'octubre i que cal "sensibilitzarla societat valenciana".

Gisbert ha remarcat que la solidaritat ha de ser un dels valors socials del nou país !enfront dels contravalors de la corrupció, l'autoritarisme i la desigualtat que havien caracteritzat els governs anteriors". Al respecte, ha reclamat "respostes efectives" per al drama de les persones refugiades i ha anunciat que un refugiat sirià serà enguany qui llegeixi el manifest.

La diada d'enguany és també commemorarà el 25 aniversari de la Colla de Dolçainers i Tabaleters 'Estrela Roja' de València, present en moltes marxes reivindicatives i en representació de les associacions i col·lectius en favor de la cultura popular.

Manifest

La manifestació sortirà a les 18:00 hores des de la plaça de Sant Agustí de València i finalitzarà al plaça d'Alfons el Magnànim, sota els peus de l'estàtua de Jaume I. Allà es llegirà el tradional manifest que enguany es titula 'nou finançament, nou país'.

"El canvi social i polític té dos objectius immediats a assolir: consolidar i aprofundir més poder polític pels valencians davant les amenaces de la recentralització i assolir més poder econòmic per als valencians fent possible una via que impliqui un estat valencià del benestar", comença el text, assenyalant que després de dues dècades s'ha obert un nou cicle amb el canvi polític.

El manifest recorda que el País Valencià aporta a l'Estat més del que rep iaixò ha "empobrit i degradat" el territori. "Cal un canvi de l'actual sistema pel qual els valencians i valencianes aportem recursos a l'Estat malgrat tindre una renda inferior a la mitjana. Per això cal generar un consens en la societat valenciana per poder exigir a Madrid un canvi en el finançament i, en cas que les nostres demandes no siguin escoltades, bastir alternatives que no depenguin de la decisió del govern central i que vagin encaminades a la construcció d'una sobirania fiscal, d'un finançament propi", demana.

El text remarca la manca de mitjans audiovisuals en llengua pròpia i afegeix que com a país "som també sensibles al món en el qual vivim, el drama del les persones refugiades i de la migració formen part d'un món de desigualtats que crea conflictes i que ens afecta i davant el qual calen respostes efectives per als drets de totes les persones".

"Fruit d'aquesta nova realitat hem d'enfocar el canvi viscut al País Valencià amb esperança, però sobretot i especialment amb responsabilitat i fermesa: una responsabilitat i una fermesa que impliqui no perdre l'oportunitat de convertir al País Valencià en un territori lliure de corrupció, d'autoritarisme, de polítiques antisocials i d'agressions al medi ambient, la llengua i la cultura. Hui, com ahir i com demà, continuem reivindicant la dignitat d'un País Valencià viu i plural", finalitza.

La comissió 9 d'octubre està integrada per Acció Cultural, Ca Revolta, Comissions Obreres del País Valencià (CCOO-PV), Compromís, Els Verds del País Valencià, Esquerra Republicana del País Valencià (ERPV), Esquerra Unida del País Valencià (EUPV), Federació d'Escola Valenciana, Intersindical Valenciana , Partit Socialista d'Alliberament Nacional (PSAN), Podem , Societat Coral El Micalet , Solidaritat per la Independència (SI)
I Unió General de Treballadors (UGT-PV).
]]>



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.