Un concurs popular decidirà el millor formatge de la Fira de Formatges de la Seu d'Urgell
Amb 44 participants és l'edició amb més artesans
La Seu d'Urgell (ACN).- La Fira de Formatges artesans del Pirineu que se celebra a la Seu d'Urgell comptarà enguany amb un concurs popular perquè els visitants decideixin quin és el formatge que més els ha agradat entre tots els que es poden tastar durant la mostra. Els visitants que comprin un tiquet de tast rebran una butlleta que hauran d'omplir amb les dades del formatge que més els agrada i dipositar-la en una urna. Entre els participants, se sortejarà un lot de cinc quilos de formatge. L'edició enguany és la que compta amb més artesans de totes les que s'han celebrat, 44 en total, 43 del Pirineu, català, aragonès i francès, i un convidat de les Illes Balears.
La tècnica de promoció econòmica de l'ajuntament de la Seu i directora de la Fira, Montse Ferrer, ha explicat que cada formatgeria disposa d'un estand d'exposició i degustació que enguany, ha assenyalat, "s'ha ampliat fins a tres metres perquè cada formatger disposi de més espai".
L'entrada al recinte de la Fira és gratuïta i els visitants poden comprar un tiquet de degustació per vuit euros, amb què poden tastar 5 formatges diferents i prendre una copa de vi, un got de cervesa artesana o un d'aigua.
A més de la venda i degustació dels formatges es desenvolupen altres activitats estretament relacionades amb l'elaboració i el consum de formatges com ara les jornades tècniques, els concursos de Formatges, les aules de tast i activitats gastronòmiques per als més petits.
]]>






