directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 27 d'octubre de 2026 12:28 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 6 d'octubre de 2015 15:03 h

Un estudi descobreix que els fetus senten la música si s'emet per via vaginal

L'Institut Marquès comprova que els fetus responen a l'estímul musical obrint la boca i traient la llengua

Barcelona (ACN).- A les 16 setmanes, els fetus senten i responen a la música, si aquesta s'emet des de la vagina de la seva mare. Un equip de l'Institut Marquès ha arribat a aquesta conclusió en un estudi en què ha comprovat que el 87% dels fetus responen a l'estímul obrint la boca i traient la llengua, per tant, amb moviments de vocalització previs a l'adquisició del llenguatge. Amb l'estudi, que es publica aquesta setmana a la revista 'Ultrasound', s'assegura que el so que els arriba per la panxa gairebé no el senten ja que els teixits tous de l'abdomen i de l'interior del cos de la mare absorbeixen les ones sonores. El dispositiu desenvolupat per l'estiu permet descartar la sordesa fetal i facilita les ecografies.


Els investigadors van comparar mitjançant ecografia, la reacció dels fetus. En un 87% dels fetus que van escoltar música per via vaginal, van moure la boca i la llengua, i gairebé un 50% va reaccionar amb un moviment molt cridaner, obrin moltíssim la mandíbula i traient la llengua al màxim; unes reaccions que no es van poder observar a través de la música emesa des de l'abdomen. Segons els experts, la reacció es deu a què la música activa circuits cerebrals d'estimulació del llenguatge i de la comunicació i indueix una resposta de moviments de vocalització.

Una de les investigadores que ha participat a l'estudi, la doctora Marisa López-Teijón assegura que d'aquesta manera s'han pogut ''comunicar amb el fetus'' a la setmana 16, quan la literatura mèdica ho situava a partir de la setmana 26. A més, es corrobora així, la teoria que a partir de les 16 setmanes el fetus pot respondre a estímuls musicals. Per tant, conclou López-Teijón, es pot dir que ''l'aprenentatge comença a l'úter''.

Des de l'Institut Marquès es destaca també que el dispositiu que s'ha dissenyat permet descartar la sordesa fetal, ja que si respon a la música significa que no és sord, un diagnòstic que fins ara no es podia fer abans de néixer. També aporta una major eficàcia i rapidesa a les ecografies ja que s'indueixen els moviments fetals i es veuen millor totes les estructures, per tant, també s'escurça el temps d'exploració. A més, també es valora que pot suposar reducció d'estrès de la mare que no nota moviments fetals, ja que en emetre música el fetus respon i la mare ho pot notar.
]]>



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.