directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 27 d'octubre de 2026 17:58 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 9 d'octubre de 2015 21:05 h

El govern espanyol concedeix la Creu de l'Ordre Civil d'Alfons X el Savi a Carmen Balcells a títol pòstum

L'agent literària va morir el passat 20 de setembre als 85 anys

Madrid (ACN).- El Consell de Ministres ha aprovat aquest divendres, a proposta del ministre de Cultura, Iñigo Méndez de Vigo, concedir la Gran Creu de l'Ordre Civil d'Alfons X el Savi a títol pòstum a l'agent literària a Carmen Balcells, que va morir el passat 20 de setembre als 85 anys. En la seva àmplia cartera d'autors, va representar fins a sis premis Nobel, concretament Pablo Neruda, Vicente Aleixandre, Miguel Ángel Asturias, Gabriel García Márquez, Camilo José Cela i Mario Vargas Llosa, a més de molts altres autors. Al 2010, el Ministeri de Cultura va adquirir part del seu arxiu, que es troba a l'Arxiu Històric Nacional.

Entre d'altres reconeixements, Balcells també va rebre la Medalla d'Or de les Belles Arts (1999), la Medalla d'Or al Mèrit Cultural de Barcelona (2000) i va ser investida doctora Honoris Causa com a reconeixement de la seva trajectòria en el món editorial per la Universitat Autònoma de Barcelona. A més el 2006 va rebre la Creu de Sant Jordi. <br />



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.